Premis en el concurs d’endevinalles 2016

Alguns cursos de la nostra escola van participar en el “IV Concurs de Creació d’Endevinalles”, i un grup de 2n format per la Samantha Bigirano, en Sulayman Boudhan i en Dídac Puntunet va ser-ne el guanyador.

La seva endevinalla diu així:

QUAN ERA PETIT
NO ANAVA A L’ESCOLA,
PER AIXÒ ÉS UN OCELL
QUE NEDA PERÒ NO VOLA.

Sabríeu trobar-ne la resposta?

A més, altres nens i nenes de l’escola han resultat finalistes: l’Isona de 4t, la Yasmina, en Ferran, la Carla i l’Alba de 2n i l’Aleix, l’Ariadna, la Chloé i en Daniel de 1r.

Les seves endevinalles sortiran al calendari del 2018, però de moment ja ens han enviat uns quants calendaris del 2017 perquè veiem com són. A més, els alumnes guanyadors van rebre uns llibres de regal.

IMG_20170621_125919

A l’hora de treballar les endevinalles, vam fer servir alguns continguts que havíem treballat a l’aula, així ja en sabíem moltes coses. A 1r les vam fer sobre les parts del cos i a 2n sobre els animals. Vam començar pensant la solució, i a partir d’aquí vam buscar pistes que fossin enginyoses però no massa fàcils. El següent pas va ser pensar paraules que hi rimessin i que hi tinguessin relació. Com que amb la consciència fonològica ho hem fet molt, ja dominem les rimes i no ens va costar gaire trobar-ne. Finalment, vam acabar de redactar les frases intentant que totes fossin més o menys igual de llargues.

Trobareu més informació sobre el concurs i totes les endevinalles finalistes clicant a la imatge.

concurs creació endevinalles 2017