ROBÒTICA FEMENINA

Només cal fer una ullada a la llista d’inscripcions de robòtica per adonar-se que un percentatge molt petit de l’alumnat és femení. Aquesta dada no és nova per nosaltres, igual que no ho és en les carreres científiques i tecnològiques on  les dones també estan en inferioritat numèrica notòria vers el sexe masculí, representant menys del 30%.

Per combatre aquesta desigualtat i impulsar i promoure la conquesta de les dones en el món científic i tecnològic s’han promocionat diversos certàmens i beques que pretenen incrementar la presència femenina en aquest sector: For women in Sciencie de L’Oréal i Unesco, Beques Talento Mujer de BS, Mothers of Science o Women techmakers Scholars… en són alguns exemples.

Des de la Generalitat de Catalunya també s’estan impulsant programes com SteamCAT que pretenen promoure l’interès i les vocacions científiques, tecnològiques, d’enginyeria i de matemàtiques, entre les dones.

Per intentar superar i ajudar a eliminar aquestes desigualtats que ha generat la pròpia societat amb models masculins durant anys,  hem decidit convidar a totes les nenes de 6 a 12 anys a fer una sessió de robòtica. Aquestes es duran a terme a l’escola Sant Martí de Puig-Reig el dia 17 de juny a les 16:00h fins les 17:30h o si ho preferiu, a Casserres el dia 3 de juny de les 16:30h a les 18:00h. Trieu a quin lloc preferiu anar,  és totalment gratuït!

Si voleu formar-ne part, només heu de confirmar l’assistència a xalem@xalem.cat.

Us hi esperem a totes!