Els Racons a EI

El treball per racons va dirigit al segon cicle d’educació infantil, als nens i nenes de P3, P4 i P5 de la nostra escola.

Una de les raons principals per les quals es duen a terme els racons és per garantir l’atenció a la diversitat de tot l’alumnat. i facilitar que les intervencions del professorat puguin ser més llargues que no pas quan es té un grup nombrós. D’aquesta manera es pot observar millor en quin punt maduratiu es troba l’infant i així poder oferir-li propostes adequades als seu desenvolupament.

Aquesta metodologia de treball permet als infants adquirir responsabilitat i autonomia ja que se’ls dóna una certa llibertat per, d’una banda, escollir a quin racó volen anar i, de l’altra, anar prenent decisions davant dels problemes que sorgeixen o de les propostes que se’ls ofereix.

Un altre avantatge dels racons és que tots els infants estan en contacte amb diferents mestres i això permetrà poder fer una avaluació més qualitativa ja que s’obtindran diferents punts de vista de cadascuna de les mestres que intervenen amb l’alumnat.

Es considera molt important també, que els infants es relacionin no només amb el seu grup -classe sinó també amb els infants d’altres aules. Els racons permeten fer grups heterogenis, on hi ha infants de diferents edats amb els quals creen nous vincles afectius i alhora desenvolupen habilitats socials.