Gamers

El primer projecte que hem fet aquest curs ha sigut el del nom de la classe. Amb la proposta de diferents temes decidits pel propi alumnat hem anat descartant els menys votats fins a arribar a la tria final. La proposta triada per tothom ha estat: ELS GAMERS

Hem començat el projecte amb la creació del nostres logos. Cadascú ha fet el seu, amb una petita explicació del significat i de per què han triat aquest disseny. Tots els logos que hem dissenyat han quedat molt bé però finalment hem fet votacions per seleccionar un que és el que us presentem a l’esquerra d’aquest paràgraf.

Hem estat pensant com volem que sigui la decoració de nostra porta, i després d’un debat extens i molt interessant, hem decidit crear una pantalla del joc de Mario Bros, de Nintendo.

Ho hem fet amb molt carinyo i amb molta motivació, i el resultat ha sigut espectacular.

Seguidament, hem fet una pluja d’idees per saber quins coneixements tenim sobre el tema i cap a on hem d’anar Els temes que han sorgit són:

  • Quan van aparèixer els primers ordinadors, qui els va crear i quins tipus hi havia?
  • Quan van aparèixer les primeres consoles, qui les va crear i quines eren?
  • De quins materials estan fets?
  • Com han evolucionat les tecnològies fins a l’actualitat?
  • Quins mecanismes interns conformen les consoles?
  • Quins sistemes d’emmagatzematge existeixen?
  • Quines empreses distribuidores de consoles existeixen?
  • Quins jocs són els més venuts?
  • Com han evolucionat els videojocs?
  • Quines possibilitats tenen els videojocs? (jugabilitat, connectivitat, etc)

En aquesta pluja d’idees, ens hem centrat molt en temes relacionats amb els videojocs, per tant hem creat grups d’experts amb temes diferenciats com ara:

  • Què són els Videojocs?
  • Evolució dels ordinadors fins a l’actualitat
  • Sony
  • Sega
  • Nintendo

Tot aquest procés de recerca i investigació s’ha fet fent ús de les noves tecnologies. La possibilitat de treballar cooperativament té un impacte molt positiu en l’alumnat ja que aconseguim una sèrie de beneficis com ara:

    • Millorar l’adquisició del coneixement i el rendiment acadèmic.
    • Augmenta la quantitat i la qualitat de les interaccions tant dels propis alumnes com de la mestra.
    • Es treballa l’educació en valors ja que es fomenta el respecte i l’acceptació de les opinions dels altres per tal de millorar la nostra feina. 
  • Augmenta l’empatia, l’autoestima, l’ajuda mutua i la solidaritat.
  • L’alumne és el protagonista del seu propi aprenentatge.
  • Estableix vincles entre els alumnes a més de crear un sentit de pertinença i una independència positiva sorgida de compromís per aconseguir els objectius individuals i comuns.

Finalment, i després de tot el recull d’informació, cada grup d’experts han explicat a la resta de companys quines són les coses que han après. Tot això ho hem  fet elaborant un power point per fer la presentació als companys i companyes.

Juntament amb aquest projecte, hem enllaçat amb un altre on els alumnes han de dissenyar el seu propi videojoc, i pròximament us farem arribar quin ha sigut el resultat i com ha anat tot el procés.

Els‌ Gamers han‌ ‌estat‌ ‌molt‌ ‌motivats‌ ‌i‌ ‌interessats‌ ‌al‌ ‌llarg‌ ‌del‌ ‌projecte‌ ‌mostrant-se‌ ‌participatius,‌ ‌responsables‌ ‌i‌ ‌amb‌ ‌ganes‌ ‌d’aprendre.‌