Els Óssos

La classe de 2n. B va pensar noms per a l’ aula.

Es van fer votacions i finalment va sortir “ els óssos”.

Vam veure un vídeo de l’ ós de la Vall d’ Aràn als Pirineus, vam veure el conte dels tres óssos i la Rínxols d’ or amb la pissarra digital. Vam fer un pòster per decorar la porta.

En resum, va sortir un tema relacionat amb els animals (Àmbit del medi natural, Dimensió del món actual, Competències bàsiques : Plantejar-se preguntes sobre el medi i investigar per trobar resposta).

Cadascú va dir el que sabia sobre l’ animal.

Una altra sessió vam plantejar-nos : Com ho farem?

Farem grups cooperatius  per treballar on cada membre té una tasca : el coordinador, el secretari  i el portaveu.

En grups, van dibuixar i escollir el logo de la seva taula.

Cada grup va plantejar preguntes sobre què volien saber de l’ ós.

Ja teníem les preguntes repte:

• Per què són de diferents colors?
  • Per què hivernen?
  • Per què cuiden les seves cries?
  • Per què cacen?
  • Per què viuen a la muntanya?
  • Per què tenen les orelles petites?

De les preguntes repte van sortir els següents temes:

Tipus d’ ossos, hivernació, com neixen, alimentació, llocs on viuen i països, parts del cos i esquelet.

Un altre dia vam pensar què podíem fer per conèixer l’ ós:

anar-los a veure, buscar informació als llibres, per internet, anar a la biblioteca, a l’ ordinador, a la pissarra digital.

Cada grup va fer un mural sobre el tema que havia escollit i un altre dia el van explicar a la resta dels companys.