Els Hackers

En aquest 1r trimestre el projecte que hem realitzat ha estat el relacionat amb el nom de la classe. Després d’una pluja d’idees sobre diferents temes que ens interessaven i de diverses votacions, es va decidir que seriem la classe de “Els Hackers

La primera activitat que van realitzar va ser preparar la nostra classe per relacionar-la amb el nostre projecte. Entre tots vam decorar la nostra porta amb tots aquells elements que l’alumnat relacionava amb el concepte “hackers”, contrasenya, ordinador, ratolí, teclat, clau, codi binari,… i hacker.

El projecte l’hem orientat en el món de la informàtica, les computadores i la seva evolució. Vam fer un kahoot per reconèixer les parts d’un ordinador: ratolí, teclat, cpu, altaveus, impressora,… i les seves funcions. Aquesta activitat ens va portar a la següent on vam aprendre dues paraules clau: Hardware i Software.

Hem descobert que l’antecessor de la computadora és l’àbac. Així que vam decidir, per grups de treball cooperatiu, crear el nostre propi àbac i fer diferents activitats de matemàtiques amb ell.

Hem observat l’evolució de la computadora al llarg dels anys i com ha anat canviant també la seva mida i les seves característiques. Una de les causes és l’evolució dels seus components. Així, que vam comparar el pes de l’ENIAC (comparant el seu pes amb el de 5 elefants) i el d’un portàtil (amb el d’un conill nan).  I la mida de les làmpades de buit utilitzades en l’ENIAC amb el microxips d’avui dia. També hem descobert diferents curiositats, relacionades amb aquesta super computadora, com d’on ve el concepte “bug informàtic”.

El 25N, dia contra la violència de gènere, vam realitzar una activitat que ens va permetre descobrir a les 6 dones que s’encarregaven de programar l’ENIAC i a les que no es va reconèixer el seu treball fins al 1997.

Entre tot, un dia vam rebre un paquet amb un missatge molt especial. En un vídeo un suposat hacker ens desfia a superar diferents reptes per guanyar-nos el títol de Hackers. El primer, després trobar la clau per obrir un candau, és aconseguir fer un ratolí i que funcioni!!. Ens alegra dir que aquest repte l’hem superat. Ara hem d’aconseguir fer dues activitats de programació: amb l’app Code i amb Scratch Junior. 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>