En aquest vídeo  presentem el nostre centre, fent un recorregut a través dels principals trets distintius que caracteritzen el projecte que s’està desenvolupant. Podem resumir la nostra identitat metodològica en el treball per projectes, els tallers STEAM, els racons de llengües i les matemàtiques manipulatives.

 

Taller d’Experimentació amb llum

Mitjançant la llum i les ombres, en aquest taller situem a l’alumnat  en un ambient ric, que afavoreix situacions d’aprenentatge i desenvolupament per mitjà de l’experimentació amb diferents materials.  Es juga amb clars i obscurs, opacs i translúcids, de tal manera que la manipulació porta a l’evolució. És una eina amb infinites possibilitats creatives, totalment sensorial. Amb les taules de llum, i més concretament amb el seu ús en aquest taller pretenem:

  • Descobrir diferents fonts de llum i algunes de les seves propietats segons els diversos elements utilitzats.
  • Despertar la curiositat per observar i experimentar com són i com funcionen alguns elements i fets quotidians produïts  en el entorn immediat dels infants.

Taller Multisport

En el taller de multisport i es fomenta l’activitat física, l’autonomia de moviment i la iniciativa personal mitjançant el joc utilitzant tota mena d’estris i complements. Amb la incorporació del petit rocòdrom dins de l’aula de psicomotricitat enfortim els músculs i coordinem braços i cames per avançar per la paret. També introduïm els nens i nenes al món del ioga, com a estratègia d’autocontrol i relaxació. Paral·lelament,  l’us de la llengua anglesa en aquestes sessions els apropa al coneixement i pràctica funcional de l’ idioma. Els principals objectius d’aprenentatge són:

  • Conèixer i identificar el vocabulari de les parts del cos i dels principals verbs de moviment a través del joc.
  • Fomentar el joc cooperatiu. 
  • Potenciar l’aprenentatge de la llengua anglesa de manera significativa.

Taller Heurístic

Aquest taller d’aprenentatge connecta el joc amb la realitat, fonamentat en l’experimentació i l’exploració. És per aquest motiu que es presenten diferents materials naturals com troncs,  petxines, taps de suro…. per a que els nens i nenes facin un procés de descobriment i experimentació. Per tant, no utilitzem joguines sinó elements inespecífics. La proposta vol aconseguir diferents objectius però entre tots, destaquem:

  • Potenciar l’estructuració del pensament observant, manipulant, classificant  i experimentant amb diferents elements naturals .
  • Mostrar iniciativa per jugar i crear objectes amb elements naturals que no tenen una funció preestablerta.

Taller de Natura

Dins del recinte d’Educació Infantil comptem amb “el Jardí dels sentits”, creat especialment per tal que els nens i les nenes més petits de l’escola tinguin un lloc proper on poder fer observació directa de la natura, alhora que tenir cura d’un espai on s’hi pot gaudir i treballar. Hi ha diferents espècies de plantes per descobrir a través de tots els sentits, especialment l’olfacte. Els objectius generals que destaquem en aquest taller són els següents:

  • Observar les característiques dels arbres i les plantes més properes.
  • Aprendre les tasques habituals del conreu.
  • Aconseguir representar gràficament els elements que s’observen.

 

Taller Ninus

El programa Ninus és una aplicació que s’utilitza amb un projector de terra. Els infants han de donar resposta a diferents propostes amb el moviment del seu cos. Proporciona infinitat de situacions d’aprenentatge abastades des de diferents punts de vista i àmbits: treball de contes, matemàtiques, idiomes, reptes… Sovint cal compenetrar-se entre companys i companyes per aconseguir una fita sent una eina que promou la col·laboració. Principalment volem aconseguir que siguin capaços de:

  • Utilitzar el cos per donar resposta a una activitat proposada.
  • Moure’s de forma autònoma per la superfície del ninus.

Taller de Contes

Tot i que la narrativa popular en el dia a dia de l’escola, en el taller de contes es potencien explícitament les capacitats d’escoltar, mirar, observar i expressar sensacions i emocions a través de la paraula i la il·lustració. La tria dels llibres que formen part d’aquesta petita biblioteca és especialment acurada per tal de treballar aquells aspectes que sorgeixen de les demandes dels nens i les nenes. Els objectius principals  en aquest taller són:

  • Saber escoltar un conte llegit o explicat de forma expressa.
  • Gaudir escoltant i mirant contes.

Taller de Plàstica

El taller de plàstica consisteix en compartir moments de creació i experimentació utilitzant tot tipus  de materials plàstics per crear una obra d’art pròpia. Els elements amb que treballem són les pintures, papers de diferents colors i textures, robes… tot posant en pràctica estratègies com són retallar, enganxar, pintar… Entre els objectius que destaquem en aquest taller esmentem els següents:

  • Experimentar amb diferents materials plàstics i posar en pràctica les habilitats de la  motricitat fina.
  • Crear una obra d’art,  potenciant la imaginació i creativitat.

Taller de Música

La principal activitat del  taller de música és conèixer i familiaritzar-se amb els  instruments, representar emocions a través del ball i cantar i escoltar cançons tradicionals catalanes alhora que d’altres cultures. Els principals objectius que es volen aconseguir, entre altres,  són:

  • Fer escolta activa i participativa de creacions musicals per la discriminació, identificació i captació de ritmes.
  • Experimentar amb el gest i el moviment, dansant, jugant a crear diferents moviments i reconeixent el propi cos.

Avaluació per rúbriques: Bon Profit

El passat 17 de gener, gràcies al nostre formador, en Frank Sabaté, vam gaudir d’una altra sessió dins el programa d’Aliances Magnet, sobre l’Avaluació i el Treball per projectes fent servir la “Rúbrica d’avaluació d’un Berenar”.

L’objectiu era preparar un berenar que posteriorment seria avaluat per tots els companys i companyes. Amb aquesta activitat tot el professorat va realitzar una pràctica professional amb un instrument d’avaluació que permet que el propi alumnat reflexioni sobre el que ha d’aconseguir i com ho ha de dur a terme, posant-lo al centre del seu aprenentatge, alhora que s’incorpora el treball cooperatiu entre companys i companyes.

Per la seva realització i presentació havíem de tenir present els punts que serien avaluats i que prèviament vam poder llegir en la rúbrica.

Per començar l’activitat vam anar en equips al supermercat a buscar els ingredients que necessitàvem amb un pressupost de 10€ i un temps de 20min

Cada grup va preparar el seu “berenar”. Vam reflexionar, valorar i debatre sobre l’Avaluació gaudint d’un bon àpat! Una sessió més d’acompanyament en la que l’equip de mestres de l’escola es cohesiona al voltant d’un objectiu comú.

Carnaval a l’escola. Educació infantil

El passat divendres 1 de març vam celebrar el Carnaval a tota l’escola. Al matí ens vam disfressar amb la disfressa que vam portar de casa i vam realitzar una passarel·la., lluint per grup la nostra disfressa.

A la tarda van realitzar una cercavila amb les disfresses que vam realitzar en el taller de pares i mares de les setmanes anteriors. Ens van acompanyar els nostres padrins i vam poder veure les seves disfresses molt creatives i elaborades també per ells mateixos.

TALLER DE DISFRESSES AMB LES FAMÍLIES

ÀLBUM DE FOTOS CONJUNT D’EDUCACIÓ INFANTIL

Un repte pels més atrevits del Cicle Superior!

Cada divendres us proposarem un repte als nens i nenes de 5è i 6è. El nostre objectiu és que raoneu la resposta correcta fent servir tots els vostres coneixements. Per fer-ho haureu d’entrar a l’enllaç que us facilitarem a la web cada setmana i contestar totes les preguntes.

Al llarg de la setmana següent podrem interpretar els gràfics a partir de les vostres respostes i fer un rànquing del vostre progrés.

Finalment, els alumnes que aconsegueixin més punts podran optar a aconseguir un premi.

3, 2, 1… Endavant!

Accediu al vostre curs de 5è o 6è i resoleu el repte de la setmana.

Equip de Cicle Superior

Dissenyem un Robot

Els alumnes de cicles superior hem dissenyat un robot que dibuixa. Hem utilitzat diferents materials: una pila, un motor, un envàs, cinta adhesiva, una agulla d’estendre i dos cables de cocodril.

Hem treballat en equip decidint entre els membres del grup diferents estratègies per resoldre aquest repte. Hem anant aprenent de les errades en el procés d’elaboració i els resultats han estat molt enginyosos.

P3 i el traç del número 1

L’alumnat de P3 aprofitant el solet en aquests dies tan freds, hem sortit per a practicar el traç i la grafia del número 1. Treballant així la descoberta de l’entorn i posant en pràctica un dels objectius a P3 com és la construcció de la noció de quantitat del número 1 i la iniciació de la seva representació. Per fer-ho vam sortir a la pista d’hoquei dels grans i vàrem fer servir algunes plantilles, guixos de colors i sobretot la nostra destresa. Aquest ha sigut el resultat.

Bee-bots a P5

Els alumnes de P5 en el treball sistemàtic de Jump Math, hem treballat la direccionalitat i l’organització de l’espai amb els bee-bots.Ha estat una experiència on amb tota autonomia han provat, indagat, s’han equivocat i han corregit gaudint en tot moment.

Àlbum fotos

Mag Rubisenc

Hola famílies,

Abans de Nadal els infants de P5 vam gaudir de la màgia que envolta l’arribada dels Reis d’ Orient.

Amb l’espectacle del Mag Rubisenc els nens i nenes varen passar-ho d’ allò més bé trobant el tresor amagat, fent dibuixos pel Mag i gaudint de la màgia d’ aquest.

Més fotos