Continguts curriculars de primària

Els continguts curriculars de llengua Catalana i Castellana

Entenem per continguts el conjunt d’elements que componen l’ensenyament – aprenentatge (aquelles coses que s’ensenyen amb la finalitat que l’alumnat les aprengui). Els continguts han d’estar –lògicament– molt relacionats amb els objectius prèviament establerts i amb les activitats didàctiques preparades per tal que l’alumnat aconsegueixi aquells objectius.

Des de l’escola, i basant-nos en el currículum de primària, hem establert quins són els continguts mínims que ha d’assolir el nostre alumnat al finalitzar la primària. En el següent document els teniu classificats per competències.

CONTINGUTS LLENGUA PER COMPETÈNCIES ESCOLA MONTANYANS

Els continguts curriculars de Matemàtiques

El currículum de matemàtiques a l’educació primària es planteja amb la perspectiva d’un aprenentatge
de les matemàtiques per a la vida diària que ajudi a interpretar el món que ens envolta, facilitant la quantificació i la mesura de fets i processos naturals i socials, per tal de poder-los comparar, ordenar, classificar i per tant conèixer-los millor; organitzant la situació dins de l’espai i del temps; permetent descobrir semblances i regularitats en l’observació de l’entorn; modelitzant problemes de la vida real, per tal
de cercar-hi solucions; fomentant la comunicació de coneixements i d’informació; i facilitant la fonamenta-ció de criteris i la presa de decisions.

Els continguts matemàtics del nostre centre afavoreixen, pel seu caràcter instrumental, el desenvolupament de les capacitats, habilitats i destreses de l’alumnat pròpies de l’àrea i, a més, oportunitats de progrés en altres àrees
de coneixement. Per això, s’han de promovem espais per al treball interdisciplinari necessaris per a un
desenvolupament competencial integrat.

CONTINGUTS DE MATEMÀTIQUES

Els continguts curriculars de Coneixement del medi

L’àmbit de coneixement de medi inclou les àrees de coneixement del medi natural i de coneixement del medi social i cultural. Té com a finalitat proporcionar a l’alumnat els coneixements i les eines per ubicar-se en l’entorn on viu, per aprendre a habitar-lo, a respectar-lo i a millorar-lo.

CONTINGUTS DE CONEIXEMENT DEL MEDI

Els continguts curriculars de l’àmbit artístic

L’àmbit artístic  inclou l’àrea d’educació artística: visual, plàstica, música i dansa. L’educació artística té com a objectiu desenvolupar les competències perceptives i d’expressió que permetin als alumnes  comprendre el seu entorn i els mons artístics i culturals i adquirir eines per  comunicar-se amb els llenguatges de les arts. L’alumne aprèn a percebre, però també  a produir a partir del coneixement i de la comprensió de si mateix i del seu entorn.

CONTINGUTS DE L’ÀREA DE MÚSICA

Els continguts curriculars d’Educació Física

Entenem com a activitat física tot tipus de moviment corporal que fa l’ésser humà que contribueix a conèixer, desenvolupar i enfortir el cos, fer més àgils i eficaços els moviments, millorar el funcionament del sistema cardiorespiratori i de l’aparell locomotor, equilibrar el sistema nerviós i proporcionar beneficis per a la salut i el benestar.

No hi ha un tipus d’activitat física idònia per a tothom, cadascú pot i ha de trobar la que més s’adapti a les seves necessitats i interessos. És important la constància i la regularitat en la pràctica per garantir una bona forma física, entesa com la capacitat de donar resposta a les necessitats motrius habituals d’una persona.

CONTINGUTS DE L’ÀREA D’EDUCACIÓ FÍSICA

Els continguts curriculars de Llengua Anglesa

L’escola estableix com a llengua estrangera la llengua anglesa, per la seva transcendència internacional tant cultural com tecnològica. Optem per l’anglès com la llengua estrangera que ha de fer del nostre alumnat usuaris i aprenents capaços de comunicar-se i accedir al coneixement en un entorn plurilingüe i pluricultural. L’ensenyament-aprenentatge de la Llengua Anglesa es potencia moltíssim  perquè forma part de la filosofia i la línia educativa  on es concep qualsevol llengua com a fet comunicatiu i facilitador d’aprenentatges integrals.

CONTINGUTS DE LLENGUA ANGLESA