Taller dia de la Pau

El passat dijous, en motiu del dia de la Pau l’alumnat de 2n i 3r vam assistir a un taller per reflexionar sobre el paper de la dona en el món actual i l’equitat de gèneres. Ens van explicar el conte: “Les princeses també es tiren pets” i ens van fer una dinàmica on vam poder veure que, en alguns sectors, la dona cobra menys per fer la mateixa feina que l’home. També ens vam parlar de les joguines, ja que no hi ha joguines de nens i de nenes, un nen pot jugar a nines i una nena pot jugar amb cotxes si això és el que li agrada. Va ser un taller divertit i ens va servir per reflexionar i adonar-nos que tots hem de tenir els mateixos drets.

Van executar aquest taller actiu i reflexiu la Gisela Ferré i l’Anna Palacio de l’ajuntament d’Amposta.

A la nostra escola treballem la pau, el respecte i la convivència cada dia i a totes hores, però el dia 30 de gener és el  DENIP (Dia Escolar de la No-Violència i la Pau) i aquest curs l’activitat transversal que hem escollit ha estat un taller sobre coeducació:

Homes i Dones per la igualtat i la No Discriminació per raó de gènere.

Des de P-3 a 6è hem intentat fer arribar el missatge als nostres alumnes de fora estereotips i fora el masclisme. El futur sols serà millor si no hi ha discriminació, ni violència, ni bretxa salarial… etc, cap a les dones (que són un 52% de la població).

Al final, a ritme de rap, us cantem:

“Xiquets i xiquetes som el future en  igualtat volem viure junts”