Recomanacions per a l’alumnat de primer

Famílies de primer?,

Degut a l’allargament del confinament a les nostres cases, hem cregut convenient pautar la feina amb els vostres fills/es ?, per tal que us sigui més fàcil el dia a dia.

Cada dia podeu mirar l’horari escolar que teniu a casa i anar-lo seguint. D’aquesta manera podreu treballar diverses matèries al dia. També poseu tenir en compte l’horari següent:

A part de les pàgines dels llibres que en un principi us vam dir, us posarem de cada assignatura més recursos per poder anar fent ?.

CATALÀ: 

  • Pagines: pàgines 74-75-78 i 79.
  • Llegir cada dia una estoneta i fer comprensió lectora tant a nivell oral com escrit (escriure’ls algunes preguntes senzilles sobre allò que han llegit). Ells saben que han de contestar amb majúscula i posar un punt al final.
  • Desordenar paraules d’una frase i ells l’han d’ordenar. Se’ls ha de posar l’inici de la frase amb majúscula i a l’última paraula,un punt.
  • Donar-los dues o tres paraules i ells han de confeccionar la frase. Per a iniciar-nos en aquesta activitat és convenient que una d’aquestes sigui una acció.
  • Fer un breu diari cada dia explicant el què han fet durant el dia, com se senten, etc. Ajudar-los iniciant la frase: avui divendres 20 de … hem jugat, hem mirat …
  • Escriure paraules que comencen per alguna lletra que els digueu.
  • Dictat: prèviament els xiquets/es s’han de llegir algun text breu o paraules soltes, vàries vegades, i posteriorment fer-los el dictat. Després corregir-lo conjuntament i fer un dibuix.
  • Joc VEIG-VEIG per potenciar l’atenció, la percepció visual i millorar la comprensió lectora (us adjuntem el material al whats):

DESCRIPCIÓ DEL MATERIAL:Làmines amb diferents situacions.Fitxes amb una sèrie d’afirmacions, les quals hauran de dir si són vertaderes o falses. • Fitxes de parxís vermelles i verdes.

POSSIBLES ACTIVITATS A REALITZAR: • Observar la làmina durant un temps limitat. Tapar la làmina i a continuació fer enumerar a l’alumne tot el que recordi. • Jugar al joc del Veig-veig i buscar paraules que comencen amb una determinada lletra. • Observar la làmina i respondre les fitxes de comprensió, col·locant la icona corresponent, segons si les afirmacions són certes o falses. • Observar la làmina i inventar històries.

CASTELLÀ

  • Pàgines: 81-85-86 i 87
  • El mateix que es treballa en català també es pot fer amb    castellà.
  • ➔També poden anar fent les pàgines de les lletres de l’abecedari, que hi ha a la part del darrera al llibre de castellà.

MATEMÀTIQUES

Càlcul i numeració: nombres de l’1 fins al 20.    

  • Pàgines: 97-98 i 103
  • Ordenar nombres.
  • Posar els nombres que falten en una recta numèrica.
  • Sèries. D’1 en 1, de 2 en 2, de 3 en 3, de 5 en 5 i de 10 en 10.
  • Sumes i restes sense portar.
  • Representar desenes i unitats amb gots i pedretes o objectes que tingueu al vostre abast.

Al plàstic de darrera del llibre de matemàtiques, hi trobareu el dossier “Compta i pensa” on teniu diferents pàgines per a treballar el càlcul mental. Ho podeu fer tant a nivell oral com escrit. Podeu fer des de la pàgina “Compta i pensa 1” fins a la pàgina “Compta i pensa 12”.

      ➔ Espai i forma: reconeixement de figures geomètriques en l’entorn: quadrat, cercle, rectangle, triangle, prisma i cilindre.

JOCS DE TAULA RECOMANATS: oca, parxís, joc de cartes UNO, bingo, tres en ratlla, escacs,…

ANGLÈS

   ➔ Anar practicant el vocabulari treballat de les unitats 1,2,3 i 4 a l’app NAVIO prèviament descarregada.

MEDI

➔ Com aquest trimestre hem estat treballant el tema “Els animals”, poden fer la descripció d’un animal en forma d’endevinalla, rodolí o simplement en un full o cartolina. En aquesta descripció poden dir si pertany al grup dels: carnívors/herbívors, vertebrats/invertebrats, vivípars/ovípars, de què té el cos recobert i com es desplaça, on viu i si es tracta d’un animal salvatge, domèstic o en perill d’extinció.

Finalment fer el dibuix d’aquest animal o enganxaruna foto.

?A part d’aquestes recomanacions, una manera més lúdica de treballar els continguts és entrant a l’apartat recursos de la web de l’escola. Els vostres fills/es ja saben com entrar-hi. A les classes d’informàtica se’ls ha ensenyat i ho han practicat.

? Al portal Edu365, trobareu una edició especial

amb activitats d’autoaprenentatge per a tots els nivells. Els vostres fills/es hauran d’entrar a la carpeta de primària i seleccionar l’àrea què es vulgui treballar.

?El canal Super3 difondrà els continguts pedagògics que el Departament d’Educació posa a l’abast de la CCMA en espais com “Una mà de contes”,el programa de ciència “Dinàmiks”, l’informatiu infantil i juvenil “Infok”, l’espai de cuina amb “Manduka” o el concurs d’anglès “Fish & Chips”.

Ànims campions i campiones?, una mica més de paciència i tornarem a estar juntets i juntetes???.

Una forta abraçada virtual   ?

Laia i Cinta

#joemquedoacasa