Recomanacions per a l’alumnat de quart

CATALÀ:

  • Lectura diària: 7 pàgines cada dia del llibre de Català “Mr Rumba” (4t A: ens vam quedar a la pàgina 50). A la tornada, farem algunes preguntetes escrites molt generals sobre la lectura.
  • Passar a Word o Document Drive la narració de Sant Jordi que vas passar a net a la llibreta. Quan acabis, comparteix el document amb mi (4t A) o amb Cristina (4t B) o ens l´envies pel teu correu electrònic de l´escola.

 

MATEMÀTIQUES:

– Quadern de Càlcul: Fer 3 multiplicacions cada dia. S´han de comprovar amb la calculadora.

– Operacions: (en fulls solts, amb nom i data) 1 suma, 2 restes i 2 divisions per 1 xifra. (Els nombres de sumes i restes han de tenir 5 xifres). S´han de comprovar com hem treballat a classe.

– Dossier de Mates: Pàgines 90, 92, 101 i 104. Pots fer 1 problema cada 2 dies. Potser que algun problema et resultarà difícil. Llegeix l´enunciat tantes vegades com calgui, fes un dibuix del problema, pensa les operacions necessàries, subratlla les dades i les preguntes. I, comprova que el resultat té sentit, que és possible.

 

MEDI:

– Lectura comprensiva de les pàgines 88 a 99. No cal memoritzar, sinó comprendre la informació. Pots llegir 2 pàgines dia sí dia no. Si no entens alguna coseta, pots mirar algun vídeo, sobre el tema, de Youtube per a Primària.

– Medi Social: (en fulls solts, amb nom i data, fer servir pauta per a la presentació) De les pàgines 88 a 99, activitats 1, 2, 3 (a veure si podeu tafanejar altres piràmides de població, diferents ciutats o territoris, fins i tot altres països), a veure quines reflexions podem extreure, i podem comparar-les amb la d’Amposta., 4, 5, 8, 9 i 10.

-Piràmide de població d’Amposta 2019: Acabar. Aquí teniu les dades.

– Esquemes de la pàgina 101 o fer un resum amb eines informàtiques (mireu Coggle.it o Canva.com. Us podeu registrar amb el mateix correu de l’escola, obriu-lo primer i us serà més fàcil).

– Mireu les pàgines 104-105-106-107, podeu inventar una línia del temps personal o d’un personatge famós o d’algun aspecte de la història escollit per vosaltres mateix@s.

 

CASTELLÀ:

– Pàg. 128-129: Determinantes posesivos y numerales. Lectura comprensiva. Activitats 6 i 7 a la llibreta o en fulls solts amb nom i data. Copia el quadradet resum.

  • Pàg 130-131: Activitats 1 a 6.

  • Pàg. 134-135: Activitats 1, 3, 4 (paraules elegides, en ordre), 5 i 6 (la primera part).

 

– Expressió Escrita: Carta del restaurante (En Castellano).

Toca imaginar la carta de un restaurante, puede ser temático, los platos y precios pueden ser parecidos a los que podemos encontrar en nuestra ciudad. A ver si conseguimos que se nos caiga la baba ;).

Extra: poner platos inventados, sugerencias del Chef, …

 

ANGLÈS:

  • Study vocabulary pàg. 37
  • Activity book p37 exercises 1,2 and 3
  • Activity book p65 paste stickers
  • Activity book p93 cut the pictures and paste them on the notebook. Next to each picture, write I like, I don´t like, he/she likes, he/she doesn´t like …

 

AULA ACOLLIDA:

(Alumnes que van amb la mestra Sílvia)

Dossier Unitat 6 “La casa”

 

ALUMNES QUE VAN AMB LA MESTRA FINA:

-Teniu els deures apuntats a l´agenda (lectura, sumes, restes, lectura de medi, …). A més, la mestra Fina us recomana repassar les taules de multiplicar.

 

MÚSICA:

– Practicar la cançó de Grease: https://youtu.be/W_BK9tmz8dE (Fins al minut 1.17, la primera part de la cançó) i https://youtu.be/Cx9Rbx8fbP4 (2a part del tema, minut 1.47 fins minut 3, al terra).

Combina moviment, música i veu de diverses maneres. Ofereix l´oportunitat de descobrir el ritme i de practicar la coordinació de manera lúdica.

Un vídeo per aprendre a fer el ritme de Cups. En aquest vídeo descobriràs els passos per fer ”Vaso Challenge”.

Jocs interactius musicals: Trivial, Simon, …

 

 

Qualsevol dubte que tinguis o observacions que vulguis fer o contar-nos, et pots posar en contacte amb nosaltres fent servir aquestes direccions de correu:

fernandomainer@escolamiquelgranell.cat

cristinaquerol@escolamiquelgranell.cat

josealtava@escolamiquelgranell.cat

Intentarem contestar el més aviat possible.

Ah! I tens companys i companyes que et poden aclarir fantàsticament la feina o els dubtes.

 

Cuideu-vos molt aquests dies!

Els mestres de 4t