DIADA DE LES LLENGÜES MATERNES

El dia 27 de febrer, a la biblioteca comarcal Sebastià Juan Arbó, va tenir lloc la celebració del Dia de les Llengües Maternes. L’alumnat de cinquè de la nostra escola hi va participar amb l’exposició d’un mural i un llibre que contenia el treball de recerca que l’alumnat ha estat realitzant relacionat amb aquest tema durant el segon trimestre.

El treball  consisteix en primer lloc, en la visualització d’un vídeo per introduir el tema de la importància de les llengües maternes. A més, es va organitzar l’alumnat en grups cooperatius, se’ls va facilitar tot un seguit de cites i frases que feien referència al tema en qüestió perquè els nens i nenes n’analitzessin el contingut, n’opinessin i més tard, compartissin les seves reflexions amb el grup gran.

A més, es va adjudicar un continent a cada grup cooperatiu i cada grup va triar quatre països del seu continent. A partir d’un mapa interactiu de la UNESCO, l’alumnat va esbrinar les llengües que es parlen en aquests països, el nom de les llengües, la vitalitat de les mateixes i el número de parlants.

Tota aquesta informació la van traslladar a una graella. Es van recollir totes les graelles per l’elaboració d’un llibre amb informació sobre les llengües a diferents països arreu del món.

Finalment, cada alumne va escriure la seva paraula/expressió favorita en una cartolina, la va decorar i la va enganxar en un mural gran.

El resultat del treball fou exposat a la biblioteca comarcal.

A l’acte va assistir la coordinadora LIC del centre i va compartir l’activitat realitzada per l’alumnat de cinquè amb representants d’altres centres i entitats locals.

Felicitem els nens i nenes de cinquè per aquest treball! També als tutors i al mestre de plàstica per la seva col·laboració i implicació en l’activitat.