Celebració del Dia Internacional de les Llengües Maternes

El dia 21 de febrer a les 18:30 va tenir lloc la celebració de la «Diada internacional de les llengües maternes» a la biblioteca comarcal Sebastià Juan Arbó. L’escola Miquel Granell hi va estar present per explicar de quina manera el nostre alumnat treballa les llengües maternes a l’escola. Es tracta d’una celebració anual on l’alumnat de 5è nivell cada any hi participa amb una temàtica diferent. Enguany, la recerca es va focalitzar en una llengua que va despertar molta curiositat en l’alumnat per la quantitat de parlants que hi ha al món (1.200 milions). Es tracta de la llengua xinesa. Un cop elegit el tema, els nens i nenes van buscar informació sobre la quantitat de parlants, llocs on es parla, característiques principals, etc. Amb la informació obtinguda i organitzada, cada alumne/a  va elaborar un dossier. Fins aquí ja teníem la part teòrica però hi mancava la part més artística, per la qual cosa, es va buscar un objecte que fos representatiu i tradicional de la cultura xinesa. Van decidir que un ventall era molt escaient i cadascú va decorar un ventall de paper al seu gust on hi va fer constar el seu nom en català i en xinès, amb l’ajut d’un traductor de noms al xinès. En un primer moment es va pensar de copiar el nom però atesa la dificultat que presenten els caràcters xinesos, aviat es va decidir imprimir els noms i resseguir-los, la qual cosa va resultar bastant més senzilla.

Un cop es va disposar de tot aquest material, es va confeccionar un mural amb el cap d’una noia xinesa on s’hi van enganxar alguns dels ventalls i un dossier perquè es veiés representat el treball que l’alumnat havia realitzat amb motiu de la celebració de la «Diada de les llengües maternes».

El mural es va traslladar a la biblioteca comarcal on, juntament amb treballs d’altres centres, es va exposar el dia de la celebració. A l’acte, hi havia una representació de cada centre i de cada entitat relacionada amb les llengües maternes. En el cas de la nostra escola, hi va haver la intervenció de la coordinadora LIC, M. José Roda, per donar a conèixer el treball realitzat per l’alumnat de 5è amb motiu d’aquesta celebració.

Cal dir que per l’elaboració d’aquest treball es va comptar amb la participació de l’alumnat de 5è i la col·laboració de la mestra d’informàtica, els tutors, la mestra de plàstica i la coordinadora LIC del centre.