Benvinguts a l’Escola Mediterrània de Les Roquetes

Projectes “Dansa Ara i Cordes” 2024

Com cada any, els nens i les nenes de 3r de l’Escola Mediterrània, amb motiu del Dia Internacional de la Dansa (29 d’abril), participaran en el Projecte Dansa Ara Garraf conjuntament amb les escoles de la comarca.

Us hi esperem el 26 d’abril al Pavelló Miguel Meca Torres – Av. Catalunya, s/n
Les Roquetes (Sant Pere de Ribes)

D’altra banda, per primera vegada l’alumnat de 4t de l’Escola Mediterrània, conjuntament amb les escoles Roquetes i Santa Eulàlia, ha participat en el Projecte Cordes, el qual finalitzarà amb el concert que es durà a terme el pròxim dia 7 de maig al teatre La Bòbila de les Roquetes-Sant Pere de Ribes.

Us adjuntem el programa de la ballada i el cartell del concert

Programa DANSA ARA 2023-2024_V12                                                                                                    POSTER CONCERT (1) (1)

 

 

Joc d’orientació 6è

Aquest matí l’alumnat de 6è hem participat en l’activitat Joc d’orientació a la Masia Cabanyes organitzada pel Consell Esportiu del Garraf.

Ens hem dividit en grups de 3 companys i amb l’ajuda d’un mapa hem buscat pels jardins de la Masia Cabanyes 12 balises. Hi havia 4 tipus de balises diferents: amb pinces per grapar al targetó de control, balisses on calia desxifrar paraules, resolucions matemàtiques i balises on calia resoldre endevinalles.

Un cop trobades totes les balises calia tornar a la taula de control per tal que l’organització en validés les nostres respostes. Els grups amb 10 o més encerts hem passat a la ronda final.

En aquesta ronda final calia treballar en equip tots els grups alhora per tal de resoldre un jeroglífic que ens indicava on estava amagat el tresor. Aquest tresor ha sigut un quadre commemoratiu de la jornada.

A continuació podeu accedir a la galeria d’imatges.

Sant Jordi al taller de l’edu365.cat

Us enllacem la nova proposta de treballs manuals del taller de l’edu365. Fent clic a la imatge o bé a l’enllaç podreu trobar les instruccions i materials per a fer unes titelles, jocs medievals, un photocall, una guardiola, ombres xineses o un got que gira per vestir els diferents personatges de la llegenda de Sant Jordi.

Jornada jocs de primavera

Al llarg de tot el dia l’alumnat de l’escola està participant en la Jornada de jocs de primavera. A primera hora han sigut els alumnes de Cicle Superior els que han participat de 5 jocs diferents.

Després del pati l’alumnat de 6è ha dinamitzat les activitats adreçades a Educació Infantil i 1r. A la tarda serà el torn de 2n, 3r i 4t, a qui també els grans de l’escola faran de dinamitzadors d’activitat.

Cliqueu la imatge per accedir a la galeria.

 

Viu el Parc!

Durant aquest trimestre, els nens i nenes de 5è hem participat a l’activitat Viu el Parc en la qual se’ns ha donat a conèixer el funcionament dels diversos parcs naturals que podem trobar arreu del territori català, especialment a la província de Barcelona, i concretament els tres parcs naturals que tenim al nostre voltant: els Parcs Naturals del Garraf, Olèrdola i el Foix.

A l’inici del trimestre se’ns va presentar l’activitat amb un taller a l’aula i la setmana passada vam fer una sortida que ens va agradar moltíssim al Conjunt Monumental d’Olèrdola.

Allà vam fer dues activitats: una passejada pel parc natural on vam identificar la vegetació autòctona del parc, vam poder veure i escoltar fauna com l’àliga perdiguera o la mallerenga i vam albirar les serralades que envolten la zona. També vam visitar les restes del poblat d’Olèrdola, d’època ibera, romana i medieval. Va ser un dia molt interessant!

https://photos.app.goo.gl/mXi6fnf2Fb4gZXRYA

 

PSICOMOTRICITAT A L’ESCOLA

Aquest curs els infants d’Educació Infantil estem gaudint molt de les sessions de psicomotricitat. Ens basem en la pràctica psicomotriu de Bernard Aucouturier, ja que té en compte el desenvolupament de l’infant en tota la seva globalitat,  permetent la descoberta del propi cos, guanyar seguretat i confiança en un mateix davant dels nous reptes que es plantegen a la sala. També és un lloc idoni per establir relacions amb els altres, on es posen en joc molts aspectes necessaris per a un bon desenvolupament de l’infant.

Els nens i nenes esperen amb molta il·lusió que arribi aquella tarda de la setmana que ens toca Psico per poder anar al gimnàs a gaudir jugant amb el nostre cos. Primer de tot agafem els mitjons i l’ampolla d’aigua per anar cap al gimnàs. Un cop allà fem el ritual d’entrada que consisteix a deixar l’aigua al banc, treure’ns les sabates i posar-nos els mitjons antilliscants. Quan ja estem tots preparats en rotllana recordem les normes de la sala per tal d’aconseguir passar-nos-ho d’allò més bé. Tot seguit arriba el moment més esperat per tothom: El joc amb el cos! Per començar les nenes i nens poden destruir el mur que hi ha preparat a la sala. Després cadascú podrà triar que farà a la sala, un espai dissenyat per l’adult amb diferents propostes i materials tenint en compte les necessitats de cada grup. Aquí els nens i nenes exploren l’espai amb el seu propi cos fent salts, tombarelles, girs també poden construir, jugar amb les teles i crear el seu propi joc. 

Arriba el moment de la sessió que els nens i nenes han de deixar de jugar amb el seu cos per passar al ritual de sortida o l’estona tranquil·la, que és com li diem nosaltres. És el moment de la sessió on tot el que ha passat pel cos en forma de joc passa per la ment per poder ser representat. En aquests moments la mestra pot explicar un conte, o deixar fulls i colors per dibuixar, fer construccions o conversar sobre aquells aspectes que volem destacar de la sessió viscuda.

És hora de tornar cap a la classe i preparar-nos per marxar cap a casa. Fins a la setmana vinent! Feu clic a la imatge per accedir a la galeria de fotos.

8M, Dia Internacional de la Dona

Com cada 8 de març, el divendres passat el món va celebrar el Dia Internacional de la Dona, una data carregada de reivindicacions per la igualtat de drets per les dones en diversos àmbits i la visualització de les desigualtats de gènere.

Durant aquesta setmana, a 5è hem volgut donar visibilitat a diferents dones que han sigut, o són, referents en els seus àmbits i que, sovint, no han tingut el reconeixement social que realment es mereixen. 

Aquí podeu veure alguns dels cartells que vam elaborar i que exposarem a l’escola.

1r Jocs del món

Aquest matí l’alumnat de 1r ha participat en l’activitat de Jocs del món organitzada pel Consell Esportiu del Garraf. Al llarg de tot el matí hem fet jocs d’arreu dels cinc continents: El porquet al mig,  Vic (Catalunya).  El Tomàquet. París (Europa). ”Siruma”(Aranya Africana),  Kènia (Àfrica). La Serp i el Cabrit, Turquia (Àsia). “Banderes” E.E.U.U. (Amèrica) . Mica encadenada. El Salvador (Amèrica). La jornada ha finalitzat amb una gran ballada final al ritme de la “Cançó de la Felicitat”. Per accedir a la galeria completa cliqueu a la imatge o a l’enllaç.

 

Preinscripció curs 2024-2025

ACCÉS WEB PREINSCRIPCIÓ

CALENDARI I TERMINIS DEL PROCÉS DE PREINSCRIPCIÓ

DATA
TRÀMIT
4 de març informe oferta inicial de places INFORME_OFERTA_OME_INFORME_OFERTA
6-20 març presentació de sol·licituds
17 d’abril llista de sol·licituds amb puntuació provisional INFORME_BAREM_PROVISIONAL_BAREM
17 al 22 d’abril presentació de reclamacions
25 d’abril llista de sol·licituds amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions
30 d’abril  sorteig per resoldre les sol·licituds de preinscripció empatades en punts
2 de maig llista ordenada
29 al 31 de maig  ampliació de peticions de preinscripció per a alumnes sense plaça assignada a cap centre
7 de juny oferta final de places escolars
10 de juny 
  1. “Alumnes assignats al centre amb indicació de la primera petició”
  2. “Alumnes preinscrits al centre”
  3. “Llista d’espera”

FORMALITZA LA MATRICULACIÓ

Del xxx al xxx de juny de 2024: matriculació

Registrarse - Iconos gratis de educación

⇒ FORMALITZA LA MATRICULACIÓ ⇐

Del xx al xx de juny de 2023

  • On es fa la matrícula?: Al centre escolar assignat.
  • Quina documentació necessito? Consulta l’enllaç per poder preparar-ho tot.

⇒ENLLAÇ A TOTA LA INFORMACIÓ SOBRE EL PROCÉS DE PREINSCRIPCIÓ ⇐

La bossa dels records 3r

Aquest mes de febrer els nens i nenes de 3r han començat amb les exposicions sobre la seva bossa dels records. “La bossa dels records” és l’activitat d’expressió oral que es fa a 3r de primària i consisteix a mostrar als companys i companyes records de la seva vida des del naixement fins a l’actualitat.

A l’escola, a les sessions de plàstica, decoren al seu gust la seva bossa. Un cop acabada, la bossa va cap a casa i allà, amb l’ajuda de la família, és el moment de triar i rememorar quins records volen explicar. Es poden fer servir com a suport fotografies, joguines, roba, etc… Les famílies ajuden a preparar l’exposició i finalment arriba el moment de mostrar-ho als companys i companyes.

Ho han fet molt bé!!!

Aquí us deixem l’enllaç de l’àlbum on anirem afegint fotos cada setmana.

Estrenem traductor web!

Des d’ara mateix podeu traduir la web de l’escola a l’idioma que preferiu.

Per fer-ho només cal que cliqueu el desplegable que apareix a la dreta i triar-ne l’idioma. En uns pocs segons la pàgina estarà totalment traduïda. Aquesta traducció és vàlida tant per la versió d’ordinador com per a la versió mòbil.

Si voleu que la web estigui disponible en algun altre idioma només cal que ens envieu un missatge i l’inclourem dins el llistat d’idiomes disponibles.

VERSIÓ WEB
VERSIÓ MÒBIL 

 

Visita al Parlament de Catalunya i al parc de la Ciutadella

L’alumnat de 6è, divendres de la setmana passada, vam fer una visita al Parlament de Catalunya. En aquesta vam conèixer la història de l’edifici i vam veure els seus espais més emblemàtics. També, ens van explicar les funcions que s’hi duen a terme i la tasca dels 135 diputats que representen al poble de Catalunya. 

Abans i després de la visita vam poder fer un tomb pel parc de la Ciutadella. En aquest vam veure un llac per passejar amb barquetes de rems, una glorieta de música, una escultura de Josep Llimona (nu femení de marbre El desconsol), un mamut de pedra (primera i única de les reproduccions a mida natural d’animals extingits que el 1907 la Junta de Ciències Naturals volia instal·lar al parc), l’Umbracle (un recinte singular que integra el maó, el ferro i un enllistonat de fusta que procura ombra a espècies subtropicals) i l’Hivernacle (una construcció de ferro i vidre dissenyada per Josep Amargós i Samaranch l’any 1884). 

A continuació us deixem una de les fotografies que ens vam fer durant la sortida.

 

4Mini olimpíads atlètiques.

Avui dijous 11 de febrer els nens i nenes de 4t han participat de l’activitat “mini Olimpíades Atlètiques” organitzada pel Consell Esportiu del Garraf. Durant tot el matí han gaudit de la pràctica de les diferents modalitats atlètiques , salts, curses llançaments, així com circuits d’agilitats i jocs dinàmics.

Aquestes són les 9 activitats que s’han realitzat al llarg de la jornada d’avui:

• Prova 1: 40 mts. Llisos. • Prova 2: Llançament de Pes. • Prova 3: Salt de Llargada.
• Prova 4: Flexibilitat i mobilitat. • Prova 5: Circuit de relleus. • Prova 6: 40 mts. Tanques.
• Prova 7: Llançament de vòrtex. • Prova 8: 400 mts. Llisos. • Prova 9: Joc de Miniatletisme.

Fent clic a la imatge accedireu a la galeria de la jornada.

Portes obertes 2024

Hola, famílies!

Clicant a la imatge o bé navegant pel menú de la web podeu accedir a l’apartat de Portes Obertes. En aquesta pàgina us deixem diferents arxius multimèdia per tal que pugueu veure un tastet de la nostra escola… la qual desitgem que ben aviat sigui també la vostra!!

 

Cantada de Nadales 19 de desembre 2023

Programa Cantada de Nadales dimarts 19 de desembre

Educació Infantil 3 Educació Infantil 4 Educació Infantil 5
El Tortell Primer ve Nadal Ninot de neu (País de Xauxa)
Cicle Inicial 1r Cicle Inicial 2n  Cicle Mitjà 3r
Llums de Nadal Bona nit (La Clika) Tió de Nadal (El pot petit) 
Cicle Mitjà 4t Cicle Superior 5è  Cicle Superior 6è
Concert del Projecte de Cordes Tingueu bon Nadal (Landry) M’agrada el Nadal (Dàmaris Gelabert)  

ENLLAÇ A TOTES LES ACTIVITATS NADAL 2023

Racons a cicle mitjà

La tarda dels dimecres és la tarda de racons per als nens i nenes de 3r i 4t.

Hi ha 8 propostes de racons que són una manera diferent i lúdica de treballar, a més d’una oportunitat de compartir activitats amb companys i companyes d’altres grups. A continuació us expliquem una mica quins són.

CANVIEM ELS CONTES

A aquest racó els nens i les nenes hauran de fer servir la seva imaginació per tal de transformar un conte clàssic en un conte diferent i també, perquè no, més divertit. El treball es fa amb presentacions de Google i els infants treballaran les nocions bàsiques per fer una presentació de diapositives, inserir imatges i fotografies, donar format al text, entre d’altres coses.

ARTS AND CRAFTS

En aquest racó farem manualitats de diferents tipus explicant les instruccions i materials que farem servir en llengua anglesa per tal de poder ampliar els seus coneixements d’aquest idioma. Al finalitzar cada activitat, faran una feina per escrit per tal de recordar i acabar d’assolir el vocabulari i expressions treballades durant el racó.

APPRENENT

Amb els chromebooks utilitzem Anton.app, un plataforma amb continguts interactius de diferents matèries: llengua ,coneixement del medi i matemàtiques. A mida que l’alumnat fa bé les tasques, va acumulant crèdits per a poder jugar als jocs que també ofereix la plataforma. Els alumnes tenen un codi d’usuari i clau d’accés, formen part d’un grup que es controla des de la consola d’administració de l’aplicació on el mestre pot bloquejar els jocs durant un temps per a potenciar el temps d’aprenentatge. L’estímul recau en que per poder accedir als jocs cal centrar-se en fer bé els continguts interactius proposats. Es pot seguir utilitzant l’aplicació a casa des de qualsevol dispositiu, per poder accedir al compte personal s’entrega a l’alumnat un codi QR amb la clau i contrasenya que enganxen cadascú a la seva agenda.

JUGUEM AMB LES MATES!

En aquest racó el que pretenem és aprendre les taules de multiplicar tot jugant. Per un costat, aprendrem, a grans trets, qui va ser Pitàgores i com funciona la seva taula pitagòrica de multiplicar. Després, crearem la nostra pròpia taula pitagòrica per després poder-la fer servir per jugar! A partir de jocs com la oca multiplicativa, el dòmino i el memory i amb els i les companys i companyes juguem mentre aprenem i compartim aprenentatges matemàtics.

VOLUM

En el racó del volum es realitzen diverses creacions amb fang i després ho pinten. La principal idea d’aquest racó és aconseguir que explorin les possibilitats d’aquest material i ho puguin transmetre a l’aula. A través del fang han d’aprendre a modelar amb les mans, a desenvolupar la imaginació i creativitat i a utilitzar un llenguatge artístic adient.

HORT I EXPERIMENTACIÓ

En el racó de l’hort i experimentació estem creant l’hort d’escola, un planter de faves i mantenir-lo viu. Creem un espai de planter de les diferents llavors i respectar el calendari de plantació. A mesura que l’hort vagi avançant farem experiments relacionat amb les plantes, reproducció de les plantes, el seu creixement….

MEMÒRIA VISUAL

La memòria visual consisteix en, després d’haver observat objectes o formes, ser capaç de recordar les seves característiques i informació sobre allò que s’ha vist. Aquesta habilitat és especialment important en l’ortografia. Primer treballarem amb dos objectes, per parelles i posteriorment anirem afegint més objectes i finalment treballarem amb paraules.

CONTES I PERSONATGES

Al racó de “Contes i personatges” gaudim de les històries ens expliquen els contes, tant llegint com escoltant audiollibres. Els llegim i escoltem per analitzar-los, des del missatge que ens transmeten fins als elements que els componen. Els infants descobreixen l’emissor, el receptor, la llengua escrita, els personatges o les il·lustracions en converses grupals. I per acabar creen els seus llibres partint de la història que volen explicar, passant a la redacció i a les il·lustracions, convertint-se així en petits escriptors i petites escriptores.

En aquest enllaç podreu veure algunes imatges de tots els racons. Esperem que us agradin les propostes!

A la classe de l’Elmer fem espais de treball

La Classe de l’Elmer ens hem fet grans i tota la feina que vam estar fent durant el curs passat ja comença a notar-se: vam plantar unes llavors d’hàbits i rutines que estan donant els seus fruits a l’hora de treballar i concentrar-nos en activitats més concretes de lectoescriptura i llenguatge matemàtic.

Alguns dies de la setmana fem espais de treball a l’aula, aquests estan destinats a aprendre conceptes nous i a reforçar els que ja sabem i van estretament relacionats amb l’aprenentatge de la lectoescriptura i el llenguatge matemàtic. Així doncs, tenim espais destinats a la composició de paraules tot reconeixent els fonemes de cada lletra, la relació de grafia quantitat (sobretot els nombres 1, 2, 3 i poc a poc estem integrant el 4, 5 i 6), també fem robòtica amb els Bee-Boots, seriacions, classificacions i orientació espaial. Sempre amb diferents materials manipulatius i molt atractius per nosaltres, i és que aprendre així és aprendre jugant!

Aquí podreu veure les fotos i alguns vídeos de com ho fem.

I4 vam anar “A la recerca del Tió”

El dimarts 5 de desembre els infants de la Classe de l’Elmer i la Classe dels Monstres vam anar d’excursió a Can Grau, on ens esperaven en Nèstor i l’Andrea, uns pastors de la zona que ens van ajudar a trobar el Tió.

La recerca no va ser gens fàcil!! primer vam tenir que esmorzar i agafar força per fer un bon passeig per la muntanya, on vam trobar pistes i vam tenir que construir la cançó; també vam poder olorar romaní i vam veure una gran bassa on hi viuen granotes i altres animals. Després d’endreçar i cantar la cançó del Tió, vam muntar uns trencaclosques que van resultar ser un gran mapa que ens indicava el lloc on teníem que anar a buscar-lo: tot just al mig de la muntanya!! Així que vam tornar a fer un gran passeig i, per fi, el vam descobrir ben amagat entre arbustos i pins.

Quina gran aventura!! Ens va agradar molt anar d’excursió, si voleu veure com ens ho vam passar de bé, només cal que cliqueu aquí o damunt de la foto!

FEM MÚSICA

Aquest curs els nens i nenes d’Infantil gaudim molt a les sessions de música. Els infants esperen amb moltes ganes arribar a l’aula i descobrir quina proposta es trobaran allà. Primer de tot un cop a l’aula, cantem una cançó per començar la sessió. Tot seguit cridem al nostre amic Artur. Ell és un cangur que viu a l’aula de música i ens parla a cau d’orella. Dins la seva capsa sempre ens esperen sorpreses que ens fan gaudir molt.

De vegades ens prepara instruments que podem tocar, d’altres vegades ens visiten amics de l’Artur que ens fan ballar o cantar i de vegades ens trobem amb capses plenes de sorpreses.

Quan ja s’acosta l’hora de tornar cap a l’aula, escoltem cançons més tranquil·les i ens fem massatges. També cantem una cançó per acomiadar-nos.

També podeu clicar AQUÍ per a veure algunes fotos del que fem!

Aquest trimestre hem cantat i hem ballat moltes cançons relacionades amb la tardor. Aquí teniu els enllaços per si les voleu gaudir en família:

L’hora de fer música – YouTube

Pedra pedreta – Cerca de Google

Cançó per moure el cos – Cerca de Google

M’agrada la tardor – Cerca de Google

El pot de la tardor – YouTube

FEM PANELLETS – Cançons per aprendre amb Jordi Tonietti – YouTube

🌰EL BALL DE LA CASTANYERA🌰  – YouTube

Sóc un bolet molt petitó d’en Jordi Tonietti – YouTube

Sa Ta Na Ma (Todo Cambia) – YouTube

Els panellets que vam fer…

Hola a tots i a totes! Som la Classe dels/les Esquirols d’I3-A. Com cada any els infants d’infantil preparem una recepta per la castanyada i després la compartim i ens ho mengem tot perquè queda molt bo.

Aquest curs els d’i3 hem fet panellets, una recepta tradicional que no és difícil de fer, però que porta el seu temps. N’hi ha de diferents gustos, però els/les Esquirols els vam fer d’ametlla i de xocolata i ens van quedar tant bons que semblaven de pastisseria. Els amics i amigues d’I4 van fer pinxos de fruita i els/les d’I5 unes galetes de taronja molt bones.

Us deixem unes fotos del procés d’elaboració i ja veureu quants panellets!!!!

Dia de la diversitat funcional.

Avui divendres 1 desembre tota l’escola participa en diversos tallers per tal de celebrar el “Dia de la diversitat funcional”, que se celebra el pròxim diumenge 3 de desembre.

L’alumnat de tots els cicles s’ha organitzat en diferents grups de treball i han participat al llarg de tota la jornada en diversos tallers amb l’objectiu de mostrar les capacitats de tothom i sensibilitzar l’alumnat de les potencialitats i diversitat que caracteritzen la nostra escola i el conjunt de la societat.

Aquests són els tallers realitzats: llengua de signes, taller de pictogrames, taller de braille, circuit amb cadira de rodes, goalball; esport específic de persones amb deficiència visual.

A més a més, l’alumnat de 5è ha realitzat un mural al pati per tal de commemorar la celebració d’aquesta jornada.

Feu clic a l’enllaç de cada etapa per accedir a la galeria d’imatges de la jornada.

EDUCACIÓ INFANTIL CICLE INICIAL CICLE MITJÀ CICLE SUPERIOR

 

“Els 3 porquets” d’I3 fem motricitat fina

Els nens i nenes de la classe d’I3B fem espais de treball de motricitat fina. Aquesta és molt important en les edats primerenques ja que les activitats que fem són per a preparar les mans i agafar força, per tenir més precisió òcul-motriu i també per a fer més bé la pinça.

Aquest treball sistemàtic ens permetrà, amb el temps, agafar bé el llapis, el pinzell, les tisores… i poc a poc acabarem tenint la destresa per a una bona escriptura.

Ens agrada molt el material amb el que treballem perquè sembla que estiguem jugant. Ho voleu veure? Cliqueu AQUÍ o damunt de la fotografia!

Dia de la Ciència al carrer

L’alumnat de 6è, la setmana passada, va assistir a una nova edició del Dia de la Ciència al carrer. Aquesta se celebrava a Sitges, exactament, a la Fragata. Consistia que nois i noies de 3r i 4t d’ESO, de Batxillerat, de Cicles Formatius i altres entitats col·laboradores explicaven experiments científics o petits estudis als infants de 6è. Inspeccionar el pH d’una col llombarda, la creació d’una mà robòtica o una proposta d’intervenció que consistia a fer unes brosses per la Riera de Ribes per reduir la contaminació i mitigar el canvi climàtic van ser alguns dels projectes que vam veure. Un dels objectius principals d’aquesta trobada anual, a part d’apropar la ciència i la tecnologia als alumnes de l’últim curs de cicle superior, és promoure les vocacions científiques entre els infants i els adolescents.

Nadal a edu365

Nova proposta d’activitats, jocs i treballs manuals del portal edu 365.

  • Calendari d’advent fabricat amb material reciclat
  • “Nadauets”, els ornaments nadalencs de l’Edu365 fabricats amb cacauets
  • Arbre de Nadal fabricat amb branquetes
  • Disseny per a impressora 3D pensat per crear ornaments de pasta de sal
  • Campanetes, dissenyades amb material reciclat, per decorar l’arbre
  • Idees de regals sense cost econòmic per oferir aquestes festes
  • Joc de descoberta de paraules misterioses

Cliqueu la imatge per accedir al recurs.

2n Jocs tardicionals

Aquest dimarts l’alumnat de 2n ha participat de l’activitat “Jocs tradicionals” organitzada pel Consell Esportiu del Garraf.

Al llarg de tot el matí els nens i nenes ha gaudit, juntament amb altres nens i nenes de diferents escoles de tota la comarca, d’aquests 8 jocs tradicionals:  saltar a la corda, xarranca, el mocadoret, joc de peus quiets, joc de pica paret, joc de bales, cursa de sacs i joc musical de cèrcols cooperatius. Prèviament a l’escola hem practicat els jocs proposats a la jornada per tal de tenir-ne coneixement de les seves normes.

Us enllacem el document amb explicació dels jocs i la galeria d’imatges de la jornada.

Colònies a Cal Diable

Les nenes i els nens de la classe de “Les Llobes i els Llops” d’I5 ja hem marxat de colònies aquest curs, vam anar a Pontons, a la casa de colònies Cal Diable i ens ho vam passar d’allò més bé!

Vam gaudir de la natura ajudant a l’indi Pitipuà a fer les cabanes de la seva tribu i a recollir les estrelles que havien caigut del cel.
També vam visitar la seva granja i vam donar de menjar als seus animals: els conills, el paó, les cabres, els cavalls, els ases, les gallines…
Vam tenir molt temps per jugar amb els nostres amics i amigues i vam fer unes galetes delicioses que vam portar a casa per compartir amb la nostra família!
Ens ho vam passar genial!

Treballem l’alimentació saludable a 3r

El passat 16 de novembre de 2023, els i les alumnes de tercer de primària van anar al Caprabo a fer una activitat sobre l’alimentació saludable.

Prèviament, a l’aula, havíem treballat conceptes relacionats amb els aliments, el seu origen, les seves propietats i també la piràmide de l’alimentació saludable. A més, els nens i nenes, per grups, van planificar un menú d’un dia i la corresponent llista de la compra.

Al Caprabo, una nutricionista ens va repassar els conceptes que ja havíem treballat i per grups van fer la compra amb la seva llista: van buscar els productes pel supermercat, van passar per caixa i finalment els van haver de col·locar a la piràmide. Allà van poder comprovar si la seva proposta era saludable.

Va ser una activitat molt divertida i enriquidora.

En aquest enllaç podreu veure les fotografies de la sortida.

Engeguem la Cooperativa!

Aquest curs, com cada any, els nens i nenes de 5è participem al projecte CuEmE (Cultura Emprenedora a l’Escola), on crearem i gestionarem una cooperativa de la que tots serem socis i sòcies, treballadors i beneficiaris.

Durant tot el curs, ens organitzarem de manera democràtica per tal de tirar endavant aquest projecte, cooperarem per a produïr els nostres productes i intentarem obtenir beneficis de la seva venda a final de curs. A més, en aquest projecte, també serem solidaris, ja que un percentatge d’aquests beneficis anirà destinat a una obra social que encara hem de decidir.

De moment, hem creat oficialment la cooperativa, ens hem adherit com a socis i sòcies i hem votat el que serà el nostre equip directiu:

El Denis Rodríguez com a president, el Joel Martínez com a tresorer i la Paula Martínez com a secretària. A més, la Gala Blanco, el Jan Martínez i l’Abril Quijano seran vicepresidenta, vicetresorer i sotssecretària respectivament.

La tardor ha arribat

LA TARDOR HA ARRIBAT
Els alumnes d’I4B hem omplert l’aula de tardor. Els infants senten una gran curiositat per observar l’entorn i el que els envolta. Descobrir els canvis de la
tardor és una vivència significativa pel seu desenvolupament.
Hem reservat un espai de la classe per posar… Llegeix més»

Dinamització de pati

Aquest any l’alumnat de l’escola disposa d’un nou espai per a poder jugar a l’hora del pati. Es tracta del “pati tranquil”, ubicat al gimnàs de l’escola. En aquest espai s’hi dinamitza l’activitat amb jocs de taula clàssics. Tanmateix, els nens i nenes s’hi poden trobar per a conversar, llegir tranquil·lament o dibuixar. Es tracta d’un espai lliure de corredisses i pilotes on poder gaudir de l’esbarjo d’una manera més relaxada.

 

4t Colònies Can Masseguer

Recull de fotos de les fantàstiques colònies de 4t a Can Massaguer, al Montseny els dies 4, 5 i 6 d’octubre. Hem fet activitats a la natura per complementar l’estudi de les plantes, per millorar el treball cooperatiu i les relacions interpersonals.

Enllaç galeria d’imatges

Activitats de tardor xtec.

Dissenyats pensant en l’alumnat, l’equip de l’Edu365 prepara noves activitats per celebrar la tardor, la Castanyada i Halloween. Les propostes de tardor de l’Edu365 són les següents:

  • Un joc de memòria tipus “memory”.
  • Un ratpenat i una carabassa decorativa, fabricats amb taps de suro.
  • Diversos dissenys d’edu-cocos en color o per pintar, inspirats en la Castanyada i Halloween.
  • Un model de mussol volador que bat les ales.
  • Un disseny de cistella per a castanyes.
  • El joc “paperina de castanyes”, per jugar-lo en família o entre amics.
  • Una idea per crear un fanalet de tardor amb una espelma i fulles seques.

Subscriviu-vos a la nostra web.

Per tal d’estar informats sobre les publicacions de la web de l’Escola us podeu subscriure des de la barra lateral esquerra, on hi trobareu aquest widget.

Si esteu utilitzant un telèfon mòbil cal que feu clic allà on diu “ginys” a la part superior de la portada d’aquesta web i es desplegaran diversos apartats. Busqueu el següent widget.

Només caldrà que introduïu el vostre nom i l’adreça de correu electrònic on voleu rebre l’avís sobre les noves publicacions a la web. Per tal d’acabar d’activar la subscripció caldrà que respongueu el correu de confirmació

Espai Biblioteca

Tornem a reactivar el servei de biblioteca a les tardes. Un espai on els més petits poden gaudir d’una estona de lectura o escoltar un conte, i els més grans poden realitzar tasques escolars individualment o en grup.

L’horari de l’activitat és de 16:30 h. a 18:00 h., primer tenen uns minuts per poder berenar i després fan ús d’aquest espai amb les diferents activitats.

Preu: DIA ESPORÀDIC: 3 EUROS – BERENAR (opcional): 1 euro

TIQUET 10 SESSIONS: 30 EUROS

*Famílies a partir del segon infant s’aplica un 10% de descompte.

** El cobrament es farà per domiciliació bancària a mes vençut.

Podeu apuntar als vostres fills i filles trucant al telèfon 649664705,( Hermi), abans de les 10 hores. Si voleu reservar ja per dilluns o qualsevol dia de la setmana vinent, avui l’horari de reserva s’amplia fins a les 12h.

Excepcionalment, si teniu una urgència i hi ha plaça, podeu trucar al centre fora d’aquest horari i reservar.

Consells per tenir cura de l’ordinador

Tot l’alumnat del centre treballa regularment amb ordinadors Chromebook. En el cas dels nens i nenes de 5è i 6è es tracta d’ordinadors del Departament d’Ensenyament assignats personalment per a cada alumne. La resta d’alumnes comparteixen els Chromebooks adquirits per l’escola.
El Departament d’Ensenyament ha difós aquest vídeo de consells per tenir cura de l’ordinador.
Trobareu informació ampliada a la pàgina web de l’Estratègia Digital de Centre.

Calendari Escolar 2023-24

L’horari lectiu del centre és de 9 a 12:30 h i de 15,00 a 16:30 h per a tots els alumnes del centre.
Els dies d’horari compactat és de 9 a 13 h. (Els alumnes que utilitzen el servei de menjador surten a les 15:00 h)

Per als alumnes que inicien l’escolarització a I3 s’organitza un breu període d’adaptació que suposa una certa modificació dels horaris la primera setmana de classes, i que es fa saber a les famílies en les reunions prèvies corresponents.

Inici de curs
Jornada compactada 
Vacances
Dies festius de lliure disposició i festius
  • Dimecres 6 de setembre 2023
 

  • Desembre: dimecres 20
  • Febrer: divendres 9
  • Juny: dilluns 3 a      divendres 21

Horari de 9 h a 13 h

  • Nadal: dijous 21  de desembre de 2023 al dilluns  8 de gener de 2024
  • Setmana Santa: dilluns 25 de març al dimarts 2 d’abril
  • Estiu: divendres 21 de juny
  • Octubre: dijous 12 i divendres 13
  • Novembre dimecres 1 (festiu)
  • Desembre: dimecres 6, dijous 7 i divendres 8
  • Febrer: Dilluns 12 i dimarts 13
  • Abril: Dilluns 1. Dilluns 29 i dimarts 30
  • Maig: Dimecres 1

Descarrega el calendari 23-24 en PDF