STEAM

L’aprenentatge amb robòtica educativa es considera multidisplicinar i pedagògic, ja que amb la construcció dels robots l’alumnat desenvolupa habilitats creatives i resolutives, pensament computacional i d’enginyeria.

Es fomenta el treball col·laboratiu i en equip i alhora es treballa des de diferents matèries o assignatures. Forma part de les anomenades disciplines STEAM: ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques. Volem el pensament computacional, creatiu, crític i analític en els alumnes, fet que afavoreix l’ensenyament i aprenentatge per competències. Aquesta nova visió competencial es pot basar en l’error i la còpia (en referència a observar què fan els altres) com a pas important en l’aprenentatge, ja que fomenta l’error al pas previ a l’èxit i no com a fracàs.

Amb aquests materials de robòtica educativa no pretenem convertir a l’alumnat en programadors/es experts, sinó facilitar el desenvolupament de diverses habilitats multidisciplinaris que es posen en marxa quan s’elaboren petits programes, encaminats, per exemple, a la resolució de problemes matemàtics o a la creació de jocs senzills.

Utilitzem materials de l’entorn LEGO Education. A través del robot Lego WeDo l’alumnat coneix diferents motors i sensors que utilitzaran per a donar moviment a les seves construccions. Amb les propostes educatives es treballen continguts curriculars com ara les ciències naturals, la física, la Terra i l’espai, l’enginyeria i altres activitats que puguin sorgir de propostes dels alumnes.