LA FESTA DEL SACRIFICI

foto festa corder 2

L’últim dia del segon trimestre la mare d’un alumne de 4t va venir a l’escola a explicar als nens i nenes de 4t  una de les  festes tradicionals  més especial pels musulmans, la festa del sacrifici o més coneguda com la festa del corder.

Aquesta festa es celebra una vegada a l’any per donar-li les gràcies a Déu, per salvar-li la vida a Ismail, per això cada família ofereix un corder a Allah.

Normalment es celebra el 10 del mes de Dhou Alhijja. Durant aquesta època la gent va a la Meca a peregrinar i a visitar la tomba sagrada pels mulsumans, la KAABA.

Aquest dia, tothom de bon matí es posa la roba nova i agafa safates amb dolços de diferents tipus. Van a la Mesquita a pregar i després van a visitar a les seves famílies i amics, per després sacrificar un animal, normalment és un xai, una cabra o una vaca (les persones solteres no tenen l’obligació de sacrificar cap animal).

La carn de l’animal es reparteix en tres parts :

• Una per la família que ha sacrificat l’animal.
  • Una per la seva família i amics.
  • Una pels més necessitats independentment de la religió, raça o nacionalitat.

El sentit més important és “donar als altres”  .