Halloween is here!

Durant els darrers dies, l’alumnat de primària de l’escola ha estat decorant l’aula d’anglès! Us agrada com ha quedat?
Aquesta setmana, i especialment avui que és el dia de Halloween, estem duent a terme activitats relacionades amb aquesta temàtica. Us compartim unes imatges dels racons ambientats… Llegeix més»

Comencem el Sharing to Learn!

Aquesta setmana, l’alumnat de 5è i 6è de l’escola ha conegut les “Learning Assistants” que els acompanyaran una tarda cada setmana des d’ara i fins al mes de maig. L’objectiu d’aquest programa és contribuir a la millora en el desenvolupament de la competència oral en llengua anglesa. L’escola hi participa enguany per segon any consecutiu.

“La Vuelta al cole” contra la leucèmia infantil

L’ALUMNAT DE L’ESCOLA MARGALLÓ CORRERÀ CONTRA LA LEUCÈMIA INFANTIL
La Volta al Cole és una carrera solidària que es celebra cada any cents d’escoles i el major moviment de sensibilització en la lluita contra aquests tipus de càncer, el més freqüent en infants.
Aquest anys l’Escola Margalló… Llegeix més»

Per què canviem l’hora? i mengem castanyes?

Ha arribat la tardor, tot i que encara fa molta calor. Per això, a l’aula estem fent diferents propostes per conèixer els elements característics d’aquesta estació i els canvis físics del nostre entorn. Us deixem un recull d’algunes de les propostes que hem anat fent aquests dies. Si durant aquests quatre dies de festa aneu al bosc, podeu portar a l’escola fulles, castanyes, pinyes, fruits o altres elements que hi trobeu.

 

Som científiques!!!!! a 2n.

Portem unes setmanes investigant com entra l’aigua per les arrels de la planta. Les científiques diuen que la paret de l’ou i la de les arrels són iguals.( Poroses). I nosaltres hem  volgut  comprovar-ho .

Primer : hem pesat dos ous. Els hem  ficat 1 ou  en un pot amb vinagre durant 2 dies. – I un altre  ou sense closca en  aigua destil•lada.

Els resultats que hem obtingut d’aquest experiment han estat els següents:

1. El vinagre ha desfet la closca i una part del líquid ha traspassat les parets

2. Ha augmentat el pes de l´ou. De 125 g que pesava l’ou inicialment ha augmentat a 175g.

En el moment de treure l’ou del pot d’aigua destil•lada ens ha relliscat de les mans i  s’ha trencat. Aleshores hem pogut descobrir , veure i tocar l’aigua que tenia a l’interior. El rovell estava dur. Com només teniem un ou l ‘hem pesat i sumat dues vegades. El pes era de 210g. Conclusions: L’aigua entra per les arrels sense dificultats per les seves parets poroses i puja per la tija. Ara hem d’investigar com puja per la tija.

Club de lectura a 3r

Els infants de tercer aquest primer trimestre ja han iniciat el seu club de lectura. Entre tots estan llegint en veu alta diversos llibres. 3r A: “les aventures del superbolquer ” i  3rB “Carlota Zanahoria. Los fantasmas de la cala azul”. Quan finalitzin el llibre se’ls intercanviaran.

La lectura en veu alta aporta molt beneficis, segons estudis científics, la lectura compartida en veu alta comporta implicacions emocionals, socials i d’adquisició de coneixements que potencien i consoliden aspectes cognitius claus per a la infantesa, l’adolescència, la joventut i l’edat adulta.

 

Racons a 5è

A l’escola Margalló apliquem varies metodologies a l’aula i una d’elles són els Racons. Potencien l’autonomia i iniciativa dels alumnes i consoliden els aprenentatges. Cada una de les propostes presentades permet sistematitzar el coneixement, posar aprova allò que han après i resoldre autònomament els continguts prèviament treballats a l’aula. Les sessions de racons a l’etapa de primària son setmanals.

 

Descobrim l’hort a 4t

Aquest any a 4t treballem la segona part del projecte temàtic “les plantes”. En aquesta segona etapa estem concretan en les fruites i hortalisses per endinsar-nos en el món de l’horticultura. A l’escola tenim la gran sort de gaudir d’un tros d’hort davant del pati de infantil i de dos bancals al pati de dalt de l’escola de manera que iniciem aquest projecte treballant en la neteja de les herbes i el compostatge.

La Roser i el Joan ( dos mestres jubilats de l’escola) han vingut per ajudar-nos i guiar-nos en aquesta tasca.