Carnaval 2024!

🎭✨ Celebrant el Carnaval amb Salut i Benestar a l’Escola Margalló! ✨🎭

Avui divendres 9 de febrer, la nostra comunitat educativa s’ha traslladat al món màgic del Carnaval, i ho ha fet amb un toc especial: dedicant-nos a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible número 3 – Salut i Benestar. La creativitat i l’entusiasme han omplert cada racó de l’escola mentre petits i grans es convertien en els protagonistes d’una festa inoblidable.

En primer lloc, hem fet una desfilada encapçalada per la batucada protagonitzada pels companys/es de 5è:

A continuació, cada comunitat ha interpretat amb coreografies úniques l’ODS 3 de manera divertida i educativa. Els més petits, amb els seus vestits representant aliments saludables, ens han recordat la importància d’una alimentació equilibrada:

La comunitat de mitjans, amb caramels, dents brutes i netes, i raspalls de dents, ens han fet reflexionar sobre la importància de la higiene dental:

Els més grans han abordat amb valentia i creativitat els temes més complexos de la salut. Des de la representació dels virus, fins als herois que lluiten contra les malalties: les metgesses i els metges, passant pels pacients i els individus sans que contribueixen a un entorn saludable:

Aquest Carnaval no només ha sigut una celebració plena de colors i somriures, sinó també una oportunitat per recordar-nos la importància de promoure la salut i el benestar dins i fora de l’escola. Estem orgulloses i orgullosos de la nostra comunitat per abraçar aquesta iniciativa i transformar-la en una festa que deixa empremta.

Gràcies a tots i totes les persones que heu contribuït a aquest esdeveniment tan especial. Que la salut i el benestar continuïn sent una prioritat en els nostres cors i en les nostres accions! 🌈🌟

El rei Carnestoltes ha arribat! 🎭

Avui és un dia molt especial a l’escola! El rei Carnestoltes ha fet la seva arribada triomfal a l’escola. L’hem rebut amb una batucada i amb la tradicional festa del confeti.

Ens ha compartit les seves ordres boges per la setmana vinent. Tots i totes les hem de complir!

En aquest vídeo, les emissàries del rei Carnestoltes ens les comparteixen:

Esteu preparats i preparades?

Que comenci la festa!

Experimentem amb la llum i el so!

Per què els objectes sembla que estiguin trencats quan els observem a dins d’un got d’aigua? El so emet vibracions? Com es propaga la llum i el so?
Totes aquestes són algunes de les qüestions que hem pogut resoldre i comprovar gràcies a una sèrie d’experiments.
En aquestes sessions hem hagut de posar en pràctica els conceptes teòrics treballats de forma vivencial.

Aquí us en deixem unes imatges!

El ratolí Pérez ens respon!

Els nens i les nenes de 1r ens hem endut una bona sorpresa en entrar a la classe: el ratolí Pérez ens ha fet un missatge i ha llegit els nostres! Ens ha fet molta il·lusió perquè a partir d’ara treballarem conjuntament per saber-ne més sobre les càries.

A 5è i a 6è, treballem l’expressió oral en anglès!

🎤 L’alumnat de 5è fa servir els seus propis textos escrits corregits per explicar el seu dia a dia oralment.
🎤 L’alumnat de 6è treballa en parelles. En el seu cas, entrevisten un company o companya. Un cop feta i corregida l’entrevista per escrit, l’enregistrem per poder-la compartir amb la resta.
👩🏽‍💻Per enregistrar i compartir les tasques, fem servir l’aplicació “Flip”, que també ens permet visualitzar les tasques dels companys i donar-los feedback.

Creem melodies amb les campanes musicals!

Els infants de 2n estem consolidant les notes musicals de l’escala de Do de maneres molt diferents. Una d’aquestes és amb l’ajuda de les campanes musicals, que relacionen cada nota amb un color de l’arc de Sant Martí. Això ens facilita la lectura, la interpretació i la creació de petites melodies.

En aquesta activitat cada alumne/a ha creat la seva melodia i després l’ha interpretat davant de la resta de companyes i companys. Així hem pogut gaudir d’un petit concert amb les nostres composicions!

Treball cooperatiu

Iniciem els grups cooperatius a l’aula.. Cada infant té el seu propi càrrec i, per tant, una funció a desenvolupar. A més, hem aprofitat per crear el símbol d’identitat del grup, elaborant un logo i escollint un nom amb el qual identificar-nos.

Tanmateix, aquesta setmana, hem començat un nou bloc temàtic: l’aigua. Amb la primera activitat d’aquest, hem pogut fer ús dels nostres càrrecs i treballar en equip per aconseguir un mateix objectiu, donar resposta a unes preguntes prèvies.

Què passa a la meva boca….?

Hem iniciat la situació d’aprenentatge relacionada amb la pregunta: “Què passa a la meva boca quan tinc una càries i què puc fer per evitar-les?
Davant d’aquesta pregunta els infants han proposat demanar ajuda a experts/es en les dents: els/les dentistes i el Ratolí Pérez.
Hem vist que per comunicar-nos amb el Ratolí Pérez necessitem una porta especial i hem fet una proposta d’idees per elaborar una entre tots/es i posar-la a la nostra classe.
Ha estat un espai d’aportacions d’idees on han arribat a acords i han deixat anar la seva creativitat i imaginació.