Història

Metge Carreras
220px-Jeroni_Martorell_i_Terrats
Jeroni Martorell i Terrats

A Olesa a l’any 1925 es va plantejar la necessitat que hi hagués un edifici escolar de nens i nenes. Es van presentar diversos projectes i el 10 de juny del 1927 va ser acceptat el de l’ arquitecte Jeroni Martorell i Terrats, que era l’arquitecte director de la Diputació de Barcelona i més tard l’arquitecte director de la Generalitat. En aquell temps n’era alcalde de la nostra vila en Salvador Casas.

La durada de les obres va ser de 18 mesos, acabant-se a l’abril de 1930. El seu cost va ser de 255.913,10 pessetes. Ha tingut diversos noms: des de ” Escuela Nacional de niños y niñas ” fins a ” Escola Mare de Déu de Montserrat”. Un dels benefactors d’aquesta obra va l’insigne Metge Carreras.

A finals de juny de 1996 es van acabar les obres de remodelació. A l’any es va ampliar l’edifici passant a ser una escola de doble línia.