ACTIVITATS 16-6-20

Nenes i nens!

Avui serà l’últim dia que us envio propostes de feina. Acabem aquest curs tan estrany al final de la setmana. Tot i que a l’e-mail podeu seguir enviant-me cosetes i explicant-me les coses que feu sempre que vulgueu. 🙂

    LA DITA DE L’ESTIU

D’aquí pocs dies, el dia 20 de juny, comença l’estiu! Així doncs, us deixo la dita de l’estiu per si la voleu recitar: “ A L’ESTIU TOTA CUCA VIU”

  1.     DIBUIX DE LA FAMÍLIA

Així com un dia ens vam dibuixar a nosaltres mateixos, una altra de les activitats que solíem fer a l’escola és dibuixar la nostra família. A qui li vingui de gust, pot fer-ho i enviar-m’ho per e-mail també.

  1.     MÚSICA

La Júlia, la mestra de música us proposa com a comiat, la cançó “Adéu, Adéu” del Jordi Tonietti. Segur que us sonarà molt! 😉

https://www.youtube.com/watch?v=k5tutsTVuf8

I jo us proposo també aquesta setmana que us mogueu al ritme de la música, que balleu i jugueu al joc de les estàtues. Recordeu com es juga?

Es tracta de posar música, la que més ens agradi i algú dels participants de tant en tant ha d’anar parant la música. Quan la música pari, hem de quedar-nos quiets, com una estàtua. Podem fer estàtues de moltes coses diferents! 

  1.     CONTE EN CATALÀ: DE QUIN COLOR ÉS UN PETÓ?

Aquesta setmana, no us poso cap enllaç a un conte. Aquesta setmana, per acomiadar-nos, us n’explicaré jo un. Espero que us agradi!

Trobareu el vídeo al Drive, és el número 14.

 

  1.     JOCS AL CARRER

Ara que ja estem a la fase 2 i que ja podem sortir al carrer sense franges horàries, és important que sortim a jugar al carrer respectant les mesures de seguretat. Sé que a alguns us fa una miqueta de por, però ens anirà bé poder caminar, córrer i saltar a l’aire lliure. Que ens doni una mica l’aire i sobretot el sol. Necessitem sol perquè el nostre cos generi vitamina D. Us deixo algunes idees de jocs tradicionals que podeu fer en família, però de ben segur que ja en coneixeu molts més:

          “Pilla pilla”: Un s’encarrega de córrer per intentar agafar els altres. Els altres han de córrer i escapar per no ser agafats.

          Pica paret: Un s’encarrega de contar “1,2,3 pica paret, 1, 2, 3, ja” de cara a una paret o si no voleu tenir contacte amb els ulls tapats. La resta a uns 50 metres ha de començar a caminar fins que la persona que compte es giri. Llavors, us haurem de quedar quiets com estàtues. Si us moveu, haureu de tornar a començar des del final.

           Jocs de pilota, de saltar a la corda, passejar amb el patinet, etc.

Si teniu guixos i la zona ho permet, podeu dibuixar al terra i/o fer un sambori o xarranca: es dibuixen una sèrie de caselles numerades a terra per on han de saltar els jugadors per ordre. Haureu de llençar un tros de teula o una pedra plana al número que us toqui i després saltar a peu coix quan hi ha una casella i a peus junts quan hi ha dos caselles, per poder recollir la pedra.

 

  1.     JOCS D’AIGUA

Com que ja ha arribat la calor i és l’última setmana us proposo uns jocs d’aigua per refrescar-nos:

          Passar objectes d’un gibrell a l’altre amb els peus.

    Posar uns quants gots plens d’aigua i amb una pilota de ping-pong anar passant-la d’un got a l’altre.

          Agafa aspirant un tros de paper o cartolina.

          Treu taps amb dos palets.

Podeu fer aquestes activitats a casa, amb cura o a la banyera/dutxa. Però si us fa por mullar molt l’espai, sempre podeu jugar al carrer, amb globus d’aigua, cubells a la platja o amb el que se us acudeixi, allò més important és gaudir! 

I FINS AQUÍ LES ÚLTIMES PROPOSTES DEL CURS! HA ESTAT UNA SITUACIÓ MOLT ESTRANYA, PERÒ HA ESTAT UN PLAER COMPARTIR-LA AMB VOSALTRES. MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA PARTICIPACIÓ I MOTIVACIÓ.

PETONASSOS PER TOTES I TOTS!!

 

MARINA.                                                                   

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>