Experimentem, pintem i juguem!!

Hola famílies!!!

Mireu com experimenten, pinten, juguen i aprenen els dinosaures de P3!!

Amb escuma d’afaitar. L’han tocat per notar la seva textura i alguns s’han atrevit a dibuixar a la taula. Ha estat una estona molt divertida!!!.

Després, els que han volgut, han jugat amb escuma de sabó i han banyat a nines i ninos, adonant-se’n que és diferent a l’escuma d’afaitar.

Amb la pintura aprenen a girar i pintar cercles

I quan fa bon temps, surten amb les taules noves del pati!!

Visita a Reggio Emilia ( Itàlia)

La primera setmana del Desembre tres mestres d’educació infantil de l’escola hem anat a Itàlia a fer un curs sobre la filosofia de l’Atèlier a les escoles de Reggio Emilia.

En  aquesta regió del nord d’Itàlia, després de la segona guerra mundial, les  dones que s’havien quedat vídues necessitaven treballar i deixar al seus fills a un lloc on estiguessin ben cuidats, d’aquesta inquietud van sorgir les escoles de Reggio Emilia, que tenien un enfocament centrat en l’Infant i on qualsevol moment quotidià es un bon moment per l’aprenentatge.

Quan l’ajuntament va assumir la gestió d’aquestes escoles va posar al davant d’aquest projecte el pedagog Loris Malaguzzi, l’ encarregat d’estructurar tot aquest nou enfocament. Actualment hi ha unes 80 escoles,  gairebé totes públiques.

Idees principals que ens hem emportat a casa.

Atèlier: Dins  d’aquest enfocament educatiu, l’Atèlier, o taller d’artistes, és un espai dins l’escola, on un expert en belles Arts ( músic, pintor, ballarí … ) ofereix al infants una proposta completament oberta on el nen experimenta i construeix el  seu propi aprenentatge.

L’espai, el context i el material: És molt important en la filosofia Reggio Emilia l’espai on es realitza l’activitat, per això les escoles de Reggio estan dissenyades amb molta cura, s’ofereix un entorn obert ple de materials i propostes molt ben pensades per tal que els alumnes es moguin lliurement, tot manipulant i experimentant fent possible així que l’infant faci nous descobriments. Els materials són sempre de  molt alta qualitat, i reals. Per  exemple l’Atèlier de Música està dotat amb instruments reals: trompetes, bateries, guitarres, piano . Sempre hi ha a l’abast dels nens i nenes càmeres, microscopis, ordinadors, projectors, llibres…

La comunitat educativa: Els nens i nenes tot i tenir un tutor i una aula de referència, són responsabilitat de tota la comunitat educativa, ja que  tots els moments a l’escola són moments d’aprenentatge. Els cuiners, els monitors, el conserge o el jardiner, participen del projecte educatiu. Els nens i nenes són de tots.

Hi ha una relació molt important entre l’escola i els diferents organismes de la ciutat, els museus, les sales d’arts, els grups de música, els infants participen de les diferents propostes de la ciutat i la ciutat ajuda als projectes de l’escola.

Parelles educatives: A les aules sempre hi ha dos professionals , això permet treballar en petit grup i observar millor els petits descobriments que es van fent.

La documentació: Els projectes es documenten un cop es van creant i treballant, ja que no es pot programar tot, doncs cada projecte avançarà de manera diferent. Els docents observen d’una manera professional i li donen un valor, i recullen el progrés de cada nen.

La visita a Regggio Emilia ha estat molt enriquidora i reforça la idea del projecte Erasmus+ a l’escola llibertat de redissenyar els espais per fomentar l’autonomia de l’aprenentatge.

 

I’m a little snowman!

A 2n hem après la cançó de “I’m a little snowman” li hem cantat a la mascota Pilkis! Una mascota que ve de Lituània amb el projecte que estem fent Etwinning, una plataforma europea per fer projectes amb escoles europees. Ja hem rebut mascotes de Finlàndia i d’Anglaterra!

La nostra mascota, el Bunny,  ja està a Itàlia! A cada país anem omplint una llibreta que va viatjant d’escola a escola. Els alumnes de primer també hi participen i cada cop que rebem una mascota és molt emocionant!

 

Treball cooperatiu i manipulatiu a tercer.

Benvolgudes famílies, avui us ensenyem un petit tastet del treball que s’està fent a tercer.

Ja tenim catifa per la biblioteca de l’aula! Hi cabem molts nens i nenes però hem fet grups i cada setmana hi llegeix un. Així estem més amples!!

A TEXT ESCRIT  estem treballant en grups petits. A cada grup hi ha pensadors i pensadores, secretaris i secretàries, moderadors i moderadores i sobretot molta IMAGINACIÓ!

De moment estem fent un conte curt però segur que podrem fer una relat més llarg quan acabi el taller.

A expressió oral treballem amb petits grups i hem creat petits diàlegs que després hem representat.

Ens agraden les “mates” i estrenem “LA PISSARRA DE LES TAULES”. La construïm plegats i la podem consultar sempre que ho necessitem.

Hem descobert la Terra per fora i per dins i hem gaudit amb la plastilina que tant ens agrada!

Els nostres àlbums ara decoren l’escola però aviat arribaran a casa!

Aquí us deixem unes imatges i vídeos. Segur que us encantaran!!

 

 

Folded mountains

How pyrinees were formed?

A partir d’aquesta pregunta que va fer un alumne, hem après com es formen algunes serralades a través d’aquest simple experiment.

Us enrecordeu que representa cada cosa?

Packs of paper represent continental plates and dish towels represent sedimentary rock!

Aquí teniu algunes imatges:

Santa Cecilia 2019

Benvolgudes famílies, avui com totes sabeu és Santa Cecilia, el dia de la música.

A la nostra escola des de ben petits la música és molt important i ens acompanya en la nostra educació emocional i acadèmica.

Avui, a més, hem aprofitat per a celebrar un petit concert que els alumnes han preparat amb la Marta, la nostra mestra de música. Ha estat genial i ens ha encantat!! tan cantar com escoltar.

A més, hem aprofitat per recordar el treball que fem a la setmana dels drets dels infants.

Aquí us deixem una llista de vídeos que de ben segur us encantaran.

Visca Santa Cecilia!! i Visca l’educació músical!!

 

 

Visita a Finlàndia

Dues mestres de l’escola durant tres dies hem estat visitant una escola finlandesa per poder conèixer com “treballen” en un país que des de fa molts anys s’ha considerat pionera en eduació.

La idea del projecte Erasmus + a l’escola Llibertat era redissenyar els espais per fomentar l’autonomia de l’aprenentatge.

A Finlàndia anàvem a veure com gestionen els diferents espais: passadissos, espais d’aula, aules comunes; així com els espais exteriors.

Hem pogut observar que l’educació a Finlàndia té un paper molt important i es pot veure en els recursos materials i humans que hi destinen.

Hem vist escoles amb espais molts moderns i de disseny amb uns equipaments impressionants com teatres, sala de multiesport, de música, tallers de fusteria, costura, cuina… i altres escoles no tan modernes, però que ambdues utilitzen els racons de l’aula, el terra, els passadissos, zones comuns com a lloc d’aprenentatge.

A Finlàndia es concep que l’aprenentatge es pot donar en qualsevol lloc: patis, aules, biblioteques municipals, museus, parcs… tots els espais estan dissenyats i pensats perquè els nens aprenguin a l’escola i a fora amb les famílies, ja que tot és gratuït.

Ha estat una experiència molt enriquidora, ja que hem après moltes coses, entre elles ens emportem que a l’escola Finlandesa les jornades dels infants són períodes breus amb parades per l’oci, o l’esbarjo respectant el ritme de cada nen i nena.

Però sobretot ens agradaria destacar la CONFIANÇA vers els alumnes que des de ben petits se’ls deixa autonomia per circular  per l’escola. Servir-se el menjar, fer ús d’eines , les portes del pati obertes. “confien en què no marxaran”, vestir-se i desvestir-se sols per sortir al pati.

Però també la confiança cap als mestres a nivell burocràtic per part de l’administració, i la confiança i el respecte per part de les famílies vers els mestres i les mestres.

Tot això fa que els nens i nenes a Finlàndia siguin molt  autònoms des de ben petits! Ha estat una experiència molt enriquidora.

 

Laura Bassas i Laura Navarro


Cartells de foment del reciclatge

La classe de 5è de primària ha estat realitzant, en grups,  uns cartells amb algunes accions que podem realitzar tots plegats per contaminar menys el nostre planeta. Aquestes accions serveixen per poder conscienciar a la resta d’alumnes de la importància de reciclar, d’utilitzar la carmanyola i altres accions. Esperem que serveixin a tota l’escola!!!

Sortida a la TUSGSAL

El passat dijous 17 d’octubre, els alumnes de 5è de primària vam realitzar una sortida a l’empresa Tusgsal. Aquesta sortida ens ha servit per treballar diferents aspectes relacionats amb el transport públic i concretament, amb els autobusos de Badalona. Vam aprendre el vocabulari, el funcionament del transport, com llegir mapes de la ciutat i d’autobusos, com comportar-nos als autobusos i moltes coses més. Ens va agradar molt poder realitzar aquesta sortida!!

L’Aquàrium

Hola famílies.

Els alumnes del cicle inicial hem anat a fer una visita guiada per l’aquàrium per observar i aprendre moltes coses dels animals marins.

Sabeu que el cavallet de mar mascle, és el que porta els ous? Nosaltres pensàvem que era  la femella!!!

A més a més de veure tots els aquàriums tropicals i mediterranis, hem passat pel túnel on hi havia taurons.

També hem fet un taller, per observar com és una orada.

Finalment, hem anat a dinar al parc de Diagonal Mar i hem jugat molt.

En aquesta sortida ens ho hem passat d’allò més bé!!!

Aquí en teniu unes imatges.

A P3 l’escola ja és casa nostra!!

Hola de nou famílies!!!

Ara que ja ens sentim com a casa a l’escola, estem aprenent moltes coses!!!

Hem descobert el cercle i els hem fet amb guixos i retoladors.

Amb colors de la tardor, hem utilitzat pintura per fer un gran mural amb el qual, estem fent un mussol decorat amb gomets i dos grans cercles, que son els ulls.

A més, també hem sortit a treballar a l’hort. Hem regat i utilitzat eines com els jardiners de veritat!!!

Ens ho passem molt bé i aprenem moltes coses xules!!!

Colònies 4t a Juneda

Hola famílies!!

En aquest enllaç podreu veure totes les fotografies de les colònies al camp d’aprenentatge de Juneda. Ens ho vam passar molt bé fent de grangers, apicultors i cuiners! Vam aprendre l’origen de molts aliments que consumim i alguns els vam transformar i tot. Vam gaudir molt de les activitats tant les de dia com les de nit i les estones de joc lliure amb el companys.

Esperem que gaudiu del recull de fotografies!?