Taller d’escriptura de contes

Durant el final del segon trimestre l’equip de mitjans ha fet els seus contes. Els hem escrit seguint una bastida ( guió). Aquí us deixem un exemple de com ho han preparat un dels grups de racons.
Per fer-ho, primer, ens hem organitzat en tres grups. Un grup ha pensat el plantejament, un altre grup el nus, i l’altre el desenllaç. Tot seguit, ho hem posat en comú i li hem donat sentit a la història.

Després, en gran grup hem escrit la història i ens ha quedat així de divertida.

Carnaval 2024

Benvolgudes famílies, aquest any l’Institut Escola Llibertat per carnaval s’ha vestit de música i d’estils músicals. Des dels més petits fins als més grans hem gaudit de les disfresses i balls que ens han preparat l’equip de mestres, professors i professores i l’equip de monitores i monitors, amb la sempre necessària col·laboració de moltes famílies que ens han vingut a ajudar.

Aquí us deixem unes imatges i esperem que les gaudiu igual que nosaltres hem gaudit d’aquesta festa.

Moltes gràcies a les famílies que vau poder venir a ajudar i a disfrutar de la festa.

L’alumnat de sisè visita la colònia Güell

Els nens i nenes de sisè hem visitat la colònia Güell i la cripta Gaudí. Durant la visita hempogut aprendre com es vivia a la coloniaindustrial textil i conèixer tots els secrets quegiren entorn d’aquesta meravella que la tenimben a prop, a Santa Coloma de Cervelló. Unrecorregut fantàstic, interessant i un tresorhistòric-artístic on gaudir del modernisme dels.XIX.

Aquí teniu les imatges.

Castanyada 2023

Benvolgudes famílies.

Ahirdimarts 31 d’octubre l’alumnat d’infantil i primària va celebrar la Castanyada. Es van fer panellets amb els productes portats pels infants, es van ballar danses tradicionals catalanes, exposició de moniatos disfressats…

A més, els alumnes de ESO, dins l’assignatura de teatre, van realitzar unes obres de teatre destinades a l’alumnat d’infantil, i equip de mitjans.

A l’àrea de fotos en teniu totes les imatges i vídeos dels balls. Recordeu que tenen codi d’accés.

DICTATS COL.LABORATIUS ENTRE IGUALS

Els i les alumnes de sisè estem molt conscienciats amb l’ortografia. És per això que una de les activitats que fem de manera setmanal és prepara-nos dictats. A l’aula els podem fer de moltes maneres diferents i l’altre dia vam ser nosaltres mateixos els encarregats i encarregades de fer-los als nostres companys i companyes.

Aquesta interacció entre iguals ens ajuda a molts aprenentatges: poder posar-nos al lloc de l’altra persona, haver de fer bona entonació, bona pronunciació, empatitzar amb la persona que dicta,… i moltíssimes coses més.

Aquí us deixem les fotos.

ESTACIONS APRENENTATGE EDAT MITJANA

L’equip de grans hem iniciat el nostre primer projecte: un viatge pel passat amb l’obejctiu de crear un museu a l’escola. En aquest camçí estem aprenent moltes coses d’etapes històriques passades i concretament a sisè ens toca gaudir de l’edat mitjana, l’edat moderna i de la contemporània. De moment, estem a l’edat mitjana i per fer aprenentatges molt significatius i poder ampliar amb moltes més informacions el que estem treballant, estem gaudint d’unes estacions d’aprenentatge molt atractives. Des de posar-nos en la pell dels antics escribans amb autentiques plomes d’ocell, fins a poder crear el nostre escut personal!!

Aquí us deixem les fotos.

Sortida al poblat ibèric

Dimarts passat els nens i nenes de cinquè van anar a visitar el poblat ibèric de Puig Castellar (a Santa Coloma de Gramenet).

Després de tot un mes treballant la cultura dels ibers, dimarts per fi van poder veure i viure de primera mà com ho feien antigament. Van fer les seves pròpies monedes, van treballar la ceràmica, van realitzar punts de llibre en alfabet iber i fins i tot van fer farina a mà! Tot una experiència que segur que no oblidaran!

Aquí us deixem les fotos

Curs 2023- 2024

Benvolgudes famílies.

Comencem un nou curs escolar amb forces renovades, il·lusions renovades i edifici renovat. Estem molt contentes i contents de seguir creixent i així poder avançar cap a una línia educativa pròpia i de qualitat dels 3 als 16 anys.

Estigueu atentes a les reunions d’aula per tal de no deixar escapar cap detall. Vivim l’educació dels vostres infants com a nostra.

Som-hi!!

Foto: Joan Turu

The Gruffalo

Benvolgudes famílies.

L’alumnat de quart de primària va representar aquest dimecres l’obra “the Gruffalo” pels cursos des d’I3 fins a tercer de primària en anglès!

A través del teatre s’aprenen moltes competènciescomunicativesi va ser tot un repteque han superatamb molt d’èxit!

A la tarda ho van representar per les famílies i va agradar molt!

Congratulations!

Aquí us deixem l’enllaç a l’obra.