DEGUT A LA PANDEMIA DEL COVID 19

TANCAMENT TEMPORAL DE L’ESCOLA FINS A NOVA ORDRE

 

 

Targetes moneder

Telèfon

L’Ajuntament de #Badalona té habilitat el número de telèfon 93 483 27 91 per a resoldre qualsevol dubte o incidència que tingui relació amb les targetes moneder de les beques menjador.

L’horari de funcionament del telèfon és de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores.

Contres in english

Benvolgudes families,

Des de l’escola Llibertat, volem deixar-vos un altre recurs d’anglès per a que els alumnes puguin continuar practicant. Aquesta és una activitat que ens ofereix MACMILLAN i tracta de contes curts que explicarà Yvonne (nativa en anglès). L’ activitat es realitzarà cada dia de dilluns a divendres a les 11:00 a.m. A més a més del conté també es pot complimentar l’aprenentatge amb activitats que ens oferirà l’Ivonne! És una activitat motivadora i que ajudarà molt als alumnxs en la millora del Listening.
Fins aviat,
Esquip Escola Llibertat.

 

Us trobem a faltar!!

Està clar que ens trobem molt a faltar, per tot el que aprenem els uns dels altres, per la nostra relació de companyes i amigues, per jugar plegats… però ara és el moment de quedar-nos a casa #joemquedoacasa per poder tornar-ho a fer més endavant.
És per això que les mestres i els mestres de l’escola us enviem aquest vídeo per donar-vos molts ànims!!
Nosaltres també #ensquedemacasa

Estrenem nou canal d’Instagram

Benvolgudes famílies, davant el tancament temporal d’escoles i el confinament davant l’estat d’alarma decretat pel govern, des de l’escola volem seguir al vostre costat.
És per això que, com ja us ha arribat per l’app Dinantia, hem obert una secció en aquesta web dedicada exclusivament a donar-vos recursos per a aquests dies.
A part, també hem creat un nou canal d’Instagram per tal de tenir un contacte més directe amb vosaltres. Us animem a seguir-nos!!

Treball experimental a tercer

Benvolgudes famílies, durant aquests dies hem continuat amb el treball diari i experimental amb els alumnes de tercer.

Els pares i les mares ens han deixat les cintes mètriques de costura i els metres rígids de la feina i ens animat a mesurar objectes de la classe i a nosaltres mateixos i ens hem adonat de com hem crescut!! Així calculem i medim i treballem matemàtiques.

Des de Nadal, cuidem la nostra Ponsètia: Ens l’emportem el cap de setmana, la reguem, la cuidem, investiguem sobre ella i la dibuixem. Per què té les fulles vermelles? A més, també mirem si pot néixer una planta tancada a la foscor. Això és el que volem descubrir amb el nostre experiment. Els resultats els sabrem molt aviat!!

També van venir la Sílvia de la FUNDACIÓ RIVUS a parlar-nos de les llúdrigues, de com són, què mengen i de que han tornat a repoblar els nostres rius perquè les aigües cada cop estan més netes.

Ens ho hem passat súper bé!

Així treballem les plantes i els animals a coneixement del medi.

El Dilluns vam anar a visitar la fàbrica de Cacaolat. La Laura, la nostra guia, era molt simpàtica i ens va explicar la història de la fàbrica, d’on prové el cacao, com són les màquines… A més, ens van fer un obsequi i vam esmorzar tots i totes juntes!!

Us recomanem anar-hi!! I és tan bo!! Hem vist i com són els sectors de treball i les màquines.

 

Carnaval 2020

Benvolgudes famílies, aquí us deixem alguns vídeos i fotos del carnaval d’aquest any, dedicat al futur pati de l’institut escola Llibertat

Un any més, ens hem divertit i hem après amb la festa i la confecció de les disfresses. Gràcies a totes i tots els que heu col·laborat i els que vàreu venir a la festa!!

Gaudiu amb les imatges!!

 

Treball vivencial a 5è

A cinquè seguim treballant d’una manera manipulativa i vivencial per tal que els nostres alumnes adquireixin millor els aprenentatges:

Els alumnes de 5è estem treballant les fraccions a l’àrea de matemàtiques. El dimecres 19 de febrer vam realitzar diferents activitats manipulatives per treballar les fraccions (Espais de fraccions). Cada 10 minuts havíem de canviar d’activitat (espai).  Vam jugar amb un domino de fraccions i vam fer servir diferents materials! Va ser molt divertit!!!!!

Per tal de conèixer millor en nostre cos i aprendre quins aparells i òrgans en formen part, hem treballat amb una samarreta amb realitat augmentada. Aquesta samarreta, juntament amb una aplicació ens permet veure els diferents aparells del cos humà i els òrgans que els formen.

El dijous 13 de febrer vam realitzar una pràctica amb pulmons. A l’assignatura de medi estem treballant La nutrició de les persones (aparell digestiu, aparell respiratori, aparell circulatori i aparell excretor). Per aquesta raó, vam fer la pràctica per tal de poder experimentar amb els pulmons i el cor i veure’n les seves parts.

També hem estat treballant l’expressió oral en català. Ho hem fet a través d’una temàtica molt interessant, la resolució de conflictes. Cada petit grup ha inventat un diàleg relacionat amb els conflictes i com resoldre’ls i l’han representat davant de tots els companys. Ha sigut una experiència molt enriquidora tant en valors, com per millorar les seves exposicions orals.

 

 

 

Carnaval 2020

Benvolgudes famílies, ja tenim el carnaval aquí. Dilluns va arribar el Rei Carnestoltes a l’escola i, amb el seu Consell del Bull, ens va llegir el pregó per aquests dies.

A més, tenim l’ajuda imprescindible de les mares i pares que ens donen un cop de mà amb les disfresses…  i divendres al matí… festassa!!

Això ja no es parar!! Us esperem a totes i tots divendres!!

Sortida Viu el parc

El dia 12 de febrer, els alumnes de 5è de primària vam anar a l’excursió de Viu el parc. Vam fer quatre proves sobre la natura, les plantes, els animals, etc. L’excursió va ser per aprendre què és un parc natural, com cuidar-lo i conèixer la Serralada de Marina. Ens ho vam passar genial!!! Aquí teniu algunes fotos de com ens va anar el dia.

Visita Parc Güell

El passat divendres els alumnes d’educació infantil, en relació amb el treball que estan fent a l’escola sobre l’arquitecte i artísta Antoni Gaudí, van visitar el parc Güell.

Allà, van tenir una guia, que els hi va explicar com treballava aquest famós artista i els hi va explicar la plaça central i les columnes centrals. Després van poder acabar de veure’l i gaudir-lo amb un recorregut per la resta del parc.

Aquí us deixem unes imatges.

Dia del DENIP

El passat dijous 30 de gener, vam celebrar a l’escola el Dia Escolar de la No violència I Pau (DENIP). Aquest any des de l’escola s’ha volgut fer incidència en la col·laboració, el respecte, el parlar-se, l’ajudar-se, entre companys.

És per això que durant el matí, vam treballar jocs cooperatius, on aquests valors són indispensables per aconseguir l’objectiu final. A més, també vam cantar i reflexionar sobre els jocs i els valors que necessitem en ells i en la societat en la que vivim.

Aquí us deixem unes imatges.

 

Taller de volum cicle mitjà

Durant aquest curs hem estat fent el taller de volum a Cicle mitjà.  Aquí hem aprés jugant i construint algunes particularitats els cossos. Diferències entre un cos pla i un amb volum.  Hem jugat a construir amb materials, cubs, prismes triangulars, piràmides, romboides, …

També hem identificat algunes aparts dels cossos geomètrics: les cares, els vèrtex, les arestes. Hem investigat alguns cossos quantes cares tenen, quina relació hi ha entre cares, arestes i vèrtex.

Com diferenciar un prisma d’un altre cos geomètric.

Hem aprés moltes coses, també ens hem emportat a casa els nostres cossos geomètrics ( cub, prisma rectangular, prisma triangular i el nostre octaedre.

Aquí us deixem unes imatges.

Our ideal school!

A English estem realitzant un projecte Etwinning amb altres escoles europees sobre la nostra escola. Després d’haver vist diferents espais d’altres escoles de països com Turquia, Finlàndia i Itàlia, hem fet un mur virtual amb allò que ens agradaria tenir a l’escola. Si voleu, us podeu animar a afegir les vostres idees!

Fet amb Padlet

Espais d’aprenentatge

Apreciades famílies

Com molt bé sabeu, els alumnes d’educació infantil, per les tardes treballen en diferents espais d’aprenentatge, on trien en funció dels seus interessos a quin espai volen anar.

Aquí us enllacem algunes fotos dels espais d’art, de construcció, de joc simbòlic, de llum i color i d’experimentació.

Aprenem jugant!!.

Matemàtiques i text escrit dels pingüins de 2n

Les mates són millor si les fem de manera manipulativa. A segon treballem així les centenes, la numeració, en el desdoblament de matemàtiques, que fem els dijous al matí, l’hem treballat jugant al bingo i descomposant nombres amb les regletes.

També treballem les matemàtiques en els racons, on treballem barrejats amb els dofins de primer. En aquestes fotos es veu com estàvem manipulant per grups fent càlcul, geometria, lògica i numeració.

Entre tots ens ajudem.

Quan fem text escrit, ens agrada fer el esborranys dels textos al terra. Si ens repartim per diferents espais, treballem millor i estem concentrats.

Que bé ens ho passem aprenen!!!

Experimentem, pintem i juguem!!

Hola famílies!!!

Mireu com experimenten, pinten, juguen i aprenen els dinosaures de P3!!

Amb escuma d’afaitar. L’han tocat per notar la seva textura i alguns s’han atrevit a dibuixar a la taula. Ha estat una estona molt divertida!!!.

Després, els que han volgut, han jugat amb escuma de sabó i han banyat a nines i ninos, adonant-se’n que és diferent a l’escuma d’afaitar.

Amb la pintura aprenen a girar i pintar cercles

I quan fa bon temps, surten amb les taules noves del pati!!

Visita a Reggio Emilia ( Itàlia)

La primera setmana del Desembre tres mestres d’educació infantil de l’escola hem anat a Itàlia a fer un curs sobre la filosofia de l’Atèlier a les escoles de Reggio Emilia.

En  aquesta regió del nord d’Itàlia, després de la segona guerra mundial, les  dones que s’havien quedat vídues necessitaven treballar i deixar al seus fills a un lloc on estiguessin ben cuidats, d’aquesta inquietud van sorgir les escoles de Reggio Emilia, que tenien un enfocament centrat en l’Infant i on qualsevol moment quotidià es un bon moment per l’aprenentatge.

Quan l’ajuntament va assumir la gestió d’aquestes escoles va posar al davant d’aquest projecte el pedagog Loris Malaguzzi, l’ encarregat d’estructurar tot aquest nou enfocament. Actualment hi ha unes 80 escoles,  gairebé totes públiques.

Idees principals que ens hem emportat a casa.

Atèlier: Dins  d’aquest enfocament educatiu, l’Atèlier, o taller d’artistes, és un espai dins l’escola, on un expert en belles Arts ( músic, pintor, ballarí … ) ofereix al infants una proposta completament oberta on el nen experimenta i construeix el  seu propi aprenentatge.

L’espai, el context i el material: És molt important en la filosofia Reggio Emilia l’espai on es realitza l’activitat, per això les escoles de Reggio estan dissenyades amb molta cura, s’ofereix un entorn obert ple de materials i propostes molt ben pensades per tal que els alumnes es moguin lliurement, tot manipulant i experimentant fent possible així que l’infant faci nous descobriments. Els materials són sempre de  molt alta qualitat, i reals. Per  exemple l’Atèlier de Música està dotat amb instruments reals: trompetes, bateries, guitarres, piano . Sempre hi ha a l’abast dels nens i nenes càmeres, microscopis, ordinadors, projectors, llibres…

La comunitat educativa: Els nens i nenes tot i tenir un tutor i una aula de referència, són responsabilitat de tota la comunitat educativa, ja que  tots els moments a l’escola són moments d’aprenentatge. Els cuiners, els monitors, el conserge o el jardiner, participen del projecte educatiu. Els nens i nenes són de tots.

Hi ha una relació molt important entre l’escola i els diferents organismes de la ciutat, els museus, les sales d’arts, els grups de música, els infants participen de les diferents propostes de la ciutat i la ciutat ajuda als projectes de l’escola.

Parelles educatives: A les aules sempre hi ha dos professionals , això permet treballar en petit grup i observar millor els petits descobriments que es van fent.

La documentació: Els projectes es documenten un cop es van creant i treballant, ja que no es pot programar tot, doncs cada projecte avançarà de manera diferent. Els docents observen d’una manera professional i li donen un valor, i recullen el progrés de cada nen.

La visita a Regggio Emilia ha estat molt enriquidora i reforça la idea del projecte Erasmus+ a l’escola llibertat de redissenyar els espais per fomentar l’autonomia de l’aprenentatge.