ELS SOMIATRUITES EXPERIMENTEN AMB EL GEL (P4B)

Ja fa uns dies que vam tornar a l’escola després de les vacances de Nadal, i els primers dies de gener… quin fred que feia!!! Sortíem al pati ben abrigats, fins i tot amb guants i bufandes!

I sabeu què van trobar un dia els Somiatruites? GEL dins del vaixell que hi ha al pati de les bicicletes!!!! El vam agafar i dins d’un potet el vam portar a la classe, però al cap d’uns hores… havia desaparegut, només quedava AIGUA!!! I a partir  d’aquí van sorgir moltes preguntes… Per què hi ha gel al pati? D’on ha sortit? Per què no en trobem sempre? Per què ara hi ha aigua? Què ha passat? …

Durant dies i dies van sorgir vàries hipòtesis sobre què podia haver passat amb el gel i per què i, finalment, vam deduir que és hivern i que fa molt fred. Després va sorgir l’interès per descobrir com podem fer gel i com aquest es transforma. Així que… vam fer un experiment sobre el gel!

Després de descobrir que el gel es podia fer amb aigua, vam posar-la en diferents recipients i els vam portar cap al congelador de l’escola per veure què passava. I al dia següent… ens vam trobar petits blocs de gel dins dels nostres potets. L’aigua es va posar dura i freda. I per descobrir com el podíem transformar amb aigua… vam jugar amb tots els trossets de gel.

Si voleu veure com vam gaudir fent l’experiment… cliqueu aquí! I pròximament penjarem un video resum de l’experiment!!!

Absències el dia de l’experiment: Abderrahaman i Luca