Primera trobada pedagògica amb famílies 2025-26

Hola famílies, amics i amigues!

Avui hem celebrat la primera trobada pedagògica en famílies del curs amb una xerrada en videoconferència amb en Jordi Mateu, del CAIEV. Ha estat un espai profund i clarificador sobre l’acompanyament dels infants en els 4 temps: l’ara, el després, l’abans i el sempre.

Al llarg de la sessió s’ha posat l’accent en un aspecte clau com és el benestar de l’adult que acompanya i que posa els límits així com en les seves pròpies creences i ferides.

També hem reflexionat sobre la importància de donar temps als infants quan viuen les emocions, especialment les més intenses, d’evitar la pressa davant la resolució del conflicte i d’entendre la gran importància que té el sostenir als infants en els seus diferents estars, sers i fers.

S’ha destacat el valor del modelatge i de la comunicació no verbal de l’adult, més determinant que les seves paraules. I dels tres fers: OCA: Observar-Cuidar-Acompanyar.

En definitiva, i tal i com deia Jordi Mateu: educar és sembrar possibilitats.

Les famílies hem pogut compartir inquietuds i resoldre dubtes acompanyades per la mirada d’en Jordi Mateu.

Aquesta xerrada forma part de les trobades pedagògiques en famílies que organitzem, com a mínim, dues vegades l’any. Són espais diversos (participació en activitats d’aula/escola, espais de trobada per a converses pedagògiques o organització de xerrades d’interès comunitari com aquesta d’avui, etc.) que tenen com a objectiu apropar a les famílies al dia a dia de l’escola i al seu projecte educatiu i créixer de la mà, família i escola, per a oferir la millor atenció als infants.

Gràcies a totes les famílies per la vostra implicació i compromís. I sobretot, gràcies, Jordi, per la generositat i la qualitat del temps compartit.

Seguim educant amb coherència i responsabilitat compartida!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>