Projecte interdisciplinar

“SOM DE POBLE!!”

Aquest present curs 21-22 el projecte interdisciplinar central de l’escola porta per títol Som de Poble!!”, on els protagonistes seran els alumnes i el poble on viuen els/les nens i nenes que assisteixen a l’escola: per una banda La Pobla de Lillet i per l’altra Castellar de N’Hug.

Un fet complementari és que arran de la decisió d’iniciar aquest projecte, durant el mes d’octubre els i les infants/es de l’escola van participar en un procés selectiu per decidir el nom que portaria cada espai de l’escola de forma permanent (aquests noms anirien relacionats amb parts de cada un del pobles). Per exemple: la Biblioteca passa a anomenar-se “Riu Llobregat”.

El treball que s’ha començat a cada classe és:

La dinàmica de treball consistirà en què a partir del treball centrat en aquestes dues poblacions, els infants aniran adquirint competències per poder-se desenvolupar correctament de cara a la vida adulta i per relacionar-se amb el seu entorn.

Així doncs, al llarg del curs es desenvoluparan un seguit d’actuacions on algunes es desenvoluparan a La Pobla de Lillet i unes altres a Castellar de N’Hug.

CI: S’ha desenvolupat un treball centrat en l’entorn dels pobles, així doncs van descobrir que a prop seu també hi havia volcans, es va analitzar l’estat de l’aigua del riu i dels seus microorganismes. A mitjans del segon trimestre s’ha començat una investigació als mitjans de transport que hi ha tant en el poble com a la ciutat.

CM: S’ha començat fent un treball centrat en els aventatges i inconvenients de la vida tant en el poble com en la ciutat.

CS: Un estudi sobre el carrer on viu l’alumne/a i es treballarà la història fent especial atenció en l’origen i desenvolupament dels dos pobles.