NADAL

Enguany per Nadal a l’escola vam fer una pila d’activitats molt interessants.

Entre elles vam fer manualitats per col·laborar amb La Marató de TV3. Aquestes manualitats estan fetes per nosaltres, alguns cosim, d’altres, fem punt de creu, scrap, dissenyem joies, … amb els anys adquirim habilitats i destreses molt diverses. Després són els companys i companyes de 6è els que fan una paradeta, i juntament amb l’AMPA venen les nostres manualitats.

També vam presentar davant de les famílies les cantates que ens havíem preparat per l’ocasió. Estàvem nerviosos per por a desafinar però el concert va ser tot un èxit! Algunes famílies també van pujar a l’escenari a cantar i ho van fer d’allò més bé!!

http://

Projecte: Els lleons!

ELS NENS I NENES DE P5 VOLEM COMPARTIR AMB VOSALTRES EL NOSTRE PRIMER PROJECTE: ELS LLEONS!!! HEM APRÈS MOLTES COSES SOBRE AQUESTS ANIMALS I HEM GAUDIT MOLT DURANT TOT EL PROCÉS!!!


ARA JA SABEM:
-ON VIUEN
-QUÈ MENGEN
-COM NEIXEN
-COM CACEN
-QUINS TIPUS HI HA…. I MOLTES COSES MÉS!!!!!!

DESTIGEM QUE US AGRADIN LES NOSTRES FOTOS I VOLEM DONAR-VOS LES GRÀCIES PER AJUDAR-NOS DURANT TOT EL NOSTRE PROJECTE!!!!!

Com aprenen els infants?

A P4 fem racons de treball un cop a la setmana tant de llengua com de matemàtiques cada quinze dies.

El treball per racons és una metodologia que consisteix en organitzar l’aula en diversos espais on els alumnes, distribuïts en quatre grups, i amb dues mestres a l’aula, realitzen activitats simutlànies de manera autònoma o amb la guia de la mestra.

El material que s’utilitza és manipulatiu i proper, això fa que els alumnes es motivin més pels aprenentatges i participin activament, potencia el diàleg entre iguals i els ajuda a aprendre dels seus errors. En definitiva, permet donar resposta a les diferències, interessos i ritmes d’aprenentatge de cada nen i nena!

Us mostrem un petit recull dels racons de llengua:

– Aprenem a confegir el nostre nom i cognom amb pasta de lletres.

– Relacionem la foto dels nostres companys de classe amb el seu nom.

– Juguem al joc del vaixell carregat de les vocals.

– Copiem paraules que fan pudor, paraules dolces, paraules que fan por, paraules de l’espai…

Us mostrem un petit recull dels racons de matemàtiques:

– Juguem a buscar la peça dels blocs lògics que ens indica la banda.

– Fem correspondències amb els reglets.

– Joc de relació i identificació dels colors amb els ossets, plats i el dau de colors.

– Relacionem la quantitat amb la grafia posant la pinça al lloc corresponent.

D’aquesta manera ajudem a que els aprenentatges, viscuts d’aquesta manera, esdevinguin significatius i funcionals. 

Esperem que us agradin com als vostres petits!!

Experimentem!

Els alumnes de segon de primària fan experiments per treballar les característiques generals i específiques dels materials que ens envolten i poder així arribar a les seves conclusions.

Experiment de l’estat dels materials: Sòlid, líquid i gasós.

Origen dels materials: animal, vegetal i mineral.

Permeabilitat.

Flotabilitat.

Font: Les imatges estan extretes del centre.

A 2n. fabriquen un rellotge de sol

Dins el projecte del Montseny a l’Escola hem estudiat les masies antigues i com era la vida a principis de segle. Hem vist la importància dels rellotges de sol. Per entendre el seu funcionament hem intentat construir-ne un.

Primer els hem buscat a l’ordinador i hem vist com eren. Després hem inventat com podria ser el nostre rellotge i cadascú o cada parella ha inventat un disseny diferent. Hem votat i ens hem quedat amb dos models, un vertical i un horitzontal. Era molt difícil decidir-nos perquè hi havia molts de bonics. L’Alejandro ens ha explicat com funcionarà. Hem buscat quina era la paret de l’escola que li tocava més el sol. Hem descobert que és la paret Sud. Hem penjat els rellotges  i a cada hora hem anat a dibuixar on estava l’ombra. Hem vist que és més fàcil dibuixar el rellotge en el model vertical. Hem vist la importància de les ombres i com van canviant durant el dia. El pare de la Maria ens ha portat a la classe un rellotge de sol i ens ha explicat com funciona i hem pogut veure de prop com n’és un de veritat.

Font: Totes les imatges estan extretes del centre.

Grafisme creatiu a Educació Infantil

Treballem la motricitat fina d’una manera motivadora i creativa, amb uns resultats molt vius i plens de color!

Els nens i nenes de P3 treballen el traç horitzontal amb cotxes i pintura.

 

L’alumnat de P4 treballa el traç inclinat amb pintura configurant una teranyina.

 

Les nenes i nens de P5 ressegueixen la silueta d’una fulla de tardor amb pintura.

Font: Totes les imatges s’han extret del centre.

Tercer de primària visita l’Ajuntament

L’alumnat de tercer de primària dins el projecte pedagògic del centre fan una visita en el seu entorn social i cultural. En aquest cas han visitat l’ajuntament del nostre municipi.

“A Medi Social estem treballant el municipi, hem anat a l’ajuntament i ens han explicat com funciona, quins serveis té i quines funcions fa. Hem fet una entrevista a l’alcalde i als regidors. També hem fet un “Ple Extraordinari” per veure el seu funcionament. La Carme i l’Esther ens han fet de guies i els treballadors i treballadores ens han explicat la seva feina.”

 

Projecte de tercer: L’Hort

Dins el gran projecte de l’hort de l’escola, l’alumnat de tercer són els petits pagesos i per tant porten el pes més important de sembrar i recol·lectar. Per l’època de l’any en que estem cal que ho deixin tot a punt per sembrar-hi més endavant.

Font: Totes les imatges s’han extret del centre.

Projecte de sisè: La Bicicleta

Com ja sabeu, al centre dediquem part de l’horari lectiu setmanal a Projectes. Aquests projectes neixen dels interessos de l’alumnat i són interdisciplinars en aquell nivell.

Els alumnes de 6è de primària han escollit com a projecte “La Bicicleta” i són moltes les tasques, descobriments i aprenentatges que han fet entorn aquest utilitari. Han sortit d’excursió a fer una biciletada, han fet la maqueta i parts més tècniques de la bicicleta, una redacció, … ja en són uns experts!!

Font: Totes les imatges s’han extret del centre.

La Caixa Matemàtica

Els alumnes de Cicle Inicial disposen d’una Caixa Matemàtica, molt ben pensada i elaborada per les seves mestres, amb una pila de materials interessants per descobrir, experimentar i entendre conceptes matemàtics importants. Aprenem doncs!

Font: Totes les imatges s’han extret del centre.

CASTANYADA 2017

Aquest l’alumnat de l’Escola l’Estelada ha fabricat unes paperines molt originals amb l’ajuda de les famílies del centre. Ha estat una experiència molt enriquidora per a tothom!

http://

Si tens problemes per visualitzar la presentació fes clic aquí.

Amb unes paperines tant simpàtiques tothom ja estava a punt per menjar castanyes calentes torrades per les famílies. Ens encanta poder gaudir de la companyia i col·laboració dels familiars de la nostra escola, la de tothom!

 

Font: Les imatges s’han extret del centre.

Tardor poètica a l’Estelada

Grans i petits de l’escola han treballat la tardor i pels passadissos n’han deixat alguna mostra.

Font: Les imatges s’han extret del centre.

Cuentos Populares en Ciclo Inicial

Els alumnes de 1r i 2n de l’Escola l’Estelada treballen els contes populars com Hansel y Gretel o La Caperucita Roja. Elaboren les històries i fabriquen titelles molt bonics que els ajuden a seguir el fil del conte.

    

Font: Les imatges s’han extret del centre.

Dia Europeu de Conscienciació de l’Aturada Cardíaca

Amb motiu del Dia Europeu de Conscienciació de l’Aturada Cardiorespiratoria, organitzada per l’European Resuscitacion Coucil (ERC), que se celebra el dia 16 d’octubre es duen a terme diverses actuacions per tal de conscienciar a la població sobre la necessitat d’actuar davant d’una situació d’emergència.

L’Escola l’Estelada, com ja fa anys, no ha fallat a la seva cita per conscienciar als menuts i menudes la importància de fer una bona actuació davant d’una situació d’emergència: trucar al 112, demanar ajuda, fer costat a la persona que en aquell moment està amb problemes, saber explicar on som i què passa als serveis d’emergència, …

Mireu quina manera més divertida tenim de recordar què cal fer!

Si tens problemes per visualitzar el vídeo clica aquí.

Font: Les imatges s’han extret del centre.

Projecte interdiciplinar: Patrimoni Cultural

En motiu de l’any Europeu del Patrimoni Cultural cada classe de la nostra escola té el nom d’algun element de la cultura més propera als infants. El patrimoni cultural abarca els recursos heretats del passat ja siguin materials, immaterials o digitals.

P3A: Cucafera

P4A: Capgrossos

P5A: Gegants

1r.A: Sardanes i cobla

1r.B: Habaneres

2nA: Caramelles

 

3rA: Patum

3rB: Falles

4tA: Diables

4tB: Correfoc

5èA: Gitanes

5èB: Bastoners

6èA: Castellers

6èB: Batucaires

Font: Les imatges s’han extret de diferents pàgines web.

Ens agrada llegir

Els alumnes de 5è de primària estan molt motivats per la lectura, conèixer noves aventures a través dels llibres i viure noves sensacions a partir dels seus personatges. Aquests són alguns dels llibres que més els agrada.

Font: Les imatges s’han extret del centre.

Benvinguts al nou curs 2017-2018 !!

Des de l’Escola l’Estelada us donem la benvinguda a totes i tots. Desitgem que aquest sigui un curs profitós per a tothom on puguem compartir experiències, fer descobriments i aprendre una pila de coses noves.

El projecte transversal d’enguany, a part dels que es fan a cada nivell, és el  de Cultura i Tradicions ja que l’any 2018 serà l’Any Europeu del Patrimoni Cultural i es promourà el patrimoni com a recurs compartit per al nostre futur. La commemoració està conduïda per la Comissió Europea, amb una participació activa de les organitzacions de patrimoni cultural i altres agents destacats del sector cultural, incloent-hi xarxes de cultura transnacionals, ONGs i associacions culturals.