EL SERVEI CREDV- CRE ONCE FA DONACIÓ DEL LEGO BRAILLE BRIK

El CREDV-CRE ONCE Barcelona (Centre de Recursos Educatius per a Discapacitats Visuals) és un servei educatiu específic que en col·laboració amb l’ONCE dóna suport a la tasca docent del professorat pel que fa a alumnes amb greus dèficits visuals, a més d’oferir atenció directa a aquest alumnat i orientació a les famílies. La seva intervenció es concreta en tres grans àmbits: alumnat i famílies, centres i professorat, i zona educativa.

El CREDV es coordina amb el nostre centre per fer el seguiment d’alguns alumnes, i per aquest motiu, la persona responsable d’aquest servei ha lliurat al centre un nou material: un LEGO BRAILLE BRICKS

El grup LEGO i la Fundació LEGO en col.laboració amb organitzacions i entitats representants del col.lectiu de persones amb discapacitat visual de diferents països, entre les quals es troba l’ONCE, ha creat el LEGO BRAILLE BRICKS, un material amb una metodologia que pretén fer visible el braille mitjançant les tradicionals peces de LEGO.

Aquest material compta amb peces amb els punts del signe generador del braille combinant en cada peça una lletra o caràcter en braille i que, a més, compta amb la seva equivalència impresa en tinta.

Aquest material pretén ser un recurs inclusiu per a l’aula en la qual l’alumnat amb i sense discapacitat visual pugui descobrir el braille, al mateix temps que comparteixen el joc.

Aprofitem doncs per agrair la tasca dels serveis externs que col.laboren habitualment amb el nostre centre, i especialment al CREDV-CRE ONCE i el grup LEGO per facilitar-nos aquest material.