DIA DEL NEN I LA NENA. 26 D’ABRIL

QUÈ ÉS EL DIA DEL NEN I LA NENA?

Es una iniciativa de la “Fundación Crecer Jugando” per celebrar l’actitud responsable i resilient dels infants durant el confinament per com es van afrontar de manera exemplar a la nova situació.

QUI ENS HA DEMANAT LA NOSTRA PARTICIPACIÓ?

Des de l’Associació Pedagògica Francesco Tonucci (APFRATO) ens han proposat celebrar el dia del nen i de la nena. El seu comportament exemplar va ser determinant per la contenció de la pandèmia.

Aquest dia farà un any que els nens i nens van poder sortir per primera vegada al carrer i al parc, després de 42 dies confinats a casa. Cadascú de nosaltres ha viscut i està vivint la pandèmia d’una manera diferent i, passat un any, tenim pensaments, records, emocions, paraules i imatges que són ben presents.

Els experts diuen que és important explicar-nos les experiències que tenim i, compartint les emocions, és una manera de cuidar-nos i recordar que juntes, totes i tots podrem sortir-ne de la millor manera.

Des de l’escola hem volgut fer un reconeixement a tots els nens i nenes perquè s’estan respectant i complint totes les mesures sanitàries per protegir-nos. És per això que s’han realitzat preparat una sèrie d’activitats, que us detallem a continuació.

QUÈ HEM FET A L’ESCOLA??

• APLAUDIMENTS A LES AULES: hem elaborat un petit vídeo on recollim un aplaudiment general de reconeixement pel nostre comportament durant aquest curs de pandèmia.
  • EMOCIONS I COVID:

Es parlarà a les aules de com es va viure el confinament, del 1r dia que els nens i nenes van poder sortir de casa i de l’any vinent. S’ha recollit el treball de manera individual de manera plàstica i s’ha exposat als passadissos de l’escola: com ens vam sentir, què recordem, com ens sentim ara i com imaginem el nostre futurs. Aquesta activitat s’ha adaptat a cada edat.

• DECORACIÓ DE MASCARETES: hem decorat mascaretes que ens han servit per gravar el vídeo.
  • ALTRES ACTIVITATS: alguns cursos han escrit missatges positius per penjar al plafó de l’entrada del vestíbul, algunes classes els alumnes han escollit què volien fer una tarda ( algunes propostes que han sortit: menjar crispetes, jugar, ballar, disfressar-se, sortir a jugar al parc…)

Ha estat una oportunitat per reconèixer la tasca de totes i totes, per tant, també aprofitem per fer un aplaudiment virtual a totes les famílies per la vostra paciència, resiliència i superació dia darrera dia!!!!!

Seguirem endavant!

Equip Directiu