BREU HISTÒRIA

L’escola de Les Corts es troba en una gran illa situada sota la Diagonal entre la plaça Comas, on està l’Ajuntament, el mercat de Les Corts i la Ronda del Mig.

Estem en una zona molt ben comunicada:

Metro: L3 (Les Corts – Maria Cristina )
Bus: 6 -7 -15 – 33 – 34 – 43 – 59 – 63 – 66 – 67 – 68 – 70 -72 -74 – 75 – 78

És un edifici singular fruit de l’adaptació que un equip d’arquitectes va fer d’una part del que era l’antiga “Comercial Fiat”.

L’equip d’arquitectes fou guardonat, per la bona tasca d’adaptació, pel foment de les Arts Decoratives amb el premi FAD el maig de 1982.

L’escola, reivindicació dels veïns de la zona, va començar a funcionar el curs 1979-80 en uns baixos del carrer Taquígraf Martí nº5, a la vora de l’actual edifici, mentre aquest estava en obres. A mitjans del curs 1981-82, es van passar totes les classes a l’actual ubicació.

Anys després i aprofitant els espais no adaptats per a ús escolar l’Ajuntament de Les Corts va donar cabuda a una sèrie de serveis pel barri: un gimnàs, l’escola d’adults, el casal de joves, els serveis socials, un auditori públic i uns multicines privats.

L’edifici

Dins de l’edifici del CEIP Les Corts hi ha dues zones clarament diferenciades:

• La zona on hi ha l’educació infantil, amb entrada pel carrer Masferrer.
  • La zona on hi ha l’educació primària amb entrada per Eugeni d’Ors.