Treball cooperatiu dels animals!

Els nens i nenes de 2n estem treballant el Centre d’Interès dels animals. Fins ara hem après moltes coses però ja ha arribat l’hora de comprovar-ho i per això hem fet un treball cooperatiu:

1. Cada grup està format per dos o tres alumnes i cadascú té un rol dins el seu equip (secretari, coordinador o portaveu)
  2. Cada equip té un tema assignat: els vertebrats, l’alimentació, l’adaptació al medi, la reproducció i els animals de sang freda i calenta.
  3. Els alumnes troben un seguit d’imatges, frases i títols repartits per les taules i cada grup ha de seleccionar les que creu que pertanyen al seu tema. El coordinador és qui guarda els cartells.
  4. Un cop s’ajunten tots els grups cal fer una revisió. Cada grup mira la informació que ha seleccionat i pensa si en falta o en sobra. Els coordinadors de cada grup passen taula per taula per agafar la informació que falta o oferir la que li sobra.
  5. Ja és hora de confeccionar un bon mural que servirà per explicar a la resta de la classe la seva informació. Per fer-ho, comentem quins aspectes cal tenir en compte per elaborar un cartell vistós, entenedor i útil.
  6. Comencem a elaborar el mural: el coordinador proposa la organització de la informació i s’acorda amb el grup, el secretari o secretària escriu i fa el títol i el portaveu pregunta els dubtes als mestres o als companys en cas necessari. Tots col·laboren en la seva elaboració.
  7. Preparem l’exposició oral i la presentem als nostres companys i companyes.

A continuació teniu una mostra de tot el procés!