Jornada electoral a l’Escola La Torreta: votacions postals de Nadal

Avui, dimecres 4 de desembre del 2019, hem viscut una autèntica jornada electoral a l’escola. Tots els alumnes de primària més els alumnes de P5 estàvem cridats a les urnes per votar la millor postal de Nadal. La postal de Nadal és un dibuix que, opcionalment, tots els alumnes de l’escola fan sobre aquesta mateixa festa. El premi del guanyador és que el seu dibuix surti a la portada del díptic informatiu amb la programació de l’espectacle de Nadal que es farà el dia 20 de desembre.

Enguany, hem estat els alumnes de 5è els escollits per estar a la mesa electoral, ja que estem fent el Centre d’Interès d’Espanya i un dels aspectes a treballar és la democràcia, concepte molt relacionat amb les eleccions. Per torns de tres en tres alumnes hem anat rebent a tots els grups. Per votar, els alumnes s’havien de presentar dient nom, cognom i número de llista. Nosaltres el marcàvem al nostre cens (llista de cada classe) i en un paper anotaven el número de la postal i l’introduïen a l’urna. D’aquesta manera, hem assegurat que la votació és 100% real i segura: ningú ha votat dos vegades, ni més d’un vot… La participació ha estat altíssima, un 96,4% (més de 170 vots!) dels alumnes cridats a votar ho han fet, únicament no han votat aquells alumnes que no han assistit avui a l’escola.

Posteriorment, un cop ja ha votat tothom (nosaltres inclosos), hem agafat l’urna i hem fet el recompte a la classe, enregistrant cada vot a l’ordinador. Ja tenim postal guanyadora, i la veureu al mail amb el díptic de la festa de Nadal, que rebreu d’aquí a pocs dies.

Des de 5è, dir que hem estat encantats de ser els encarregats d’aquesta jornada electoral. Una bona experiència que ens fa entendre què implica viure en democràcia i valorar l’opinió de tot un conjunt de gent.