Des del curs 20-21, a l’Escola treballem amb el Programa Innovamat que vam acabar d’implementar durant el curs 22-23 per desenvolupar la competència matemàtica.
Amb el Projecte Innovamat defensem que l’aprenentatge de les matemàtiques va més enllà de l’aprenentatge de conceptes i procediments i que aprendre matemàtiques també va lligat al desenvolupament de processos mentals que estructuren el pensament, donen sentit a aquests conceptes i procediments i ens permeten posar-los en pràctica.
Les sessions del Projecte es desenvolupen d’acord amb la informació que detallem a continuació.
INFANTIL | ||
SESSIÓ | DESCRIPCIÓ | |
1 | TALLERS | Sessions més conduïdes per introduir continguts. |
2 | ESPAIS | Sessions que es basen en el joc lliure i l’autonomia, per resoldre un repte o explorar el un material:
|
3 | BMATH | Plataforma digital per practicar i consolidar les destreses matemàtiques. |
PRIMÀRIA | ||
SESSIÓ | DESCRIPCIÓ | |
1 | LABORATORI DELS NOMBRES | Dinàmica d’aula que serveix per construir destreses i coneixements de numeració i càlcul. |
2 | ||
3 | AVENTURES
|
Dinàmica d’aula setmanal que serveix per construir destreses i coneixements de geometria, mesura, estadística o probabilitat. Cada sessió està pensada per durar aproximadament una hora setmanal i està contextualitzada, en funció del curs, en una història de ficció que serveix de trama i motor per engrescar els infants. És per això que cada repte comença amb un vídeo on es presenta l’aventura. |
4 | BMATH | Plataforma digital per practicar i consolidar les destreses matemàtiques. |