POEFA

El Departament d’Educació obre convocatòria per seleccionar centres de titularitat pública dependents del Departament d’Educació que presentin un projecte escolar amb accions innovadores de suport i reforç per a la reducció i la prevenció de l’abandonament escolar prematur i el foment de la igualtat d’accés a una educació de bona qualitat en les etapes de primària o secundària obligatòria.

Les actuacions realitzades  formen part del “Programa de cooperación territorial orientación y refuerzo para el avance y apoyo en educación” cofinançat pel Ministerio de Educación y Formación Profesional i pel “Programa Operatiu d’Ocupació, Formació i Educació del Fons Social Europeu 2014-2020”

Aquesta convocatòria estableix diferents accions de suport per a cada una de les cinc modalitats del programa:

Modalitat A. Accions de reforç educatiu extern
Modalitat B. Extensió educativa amb un component lúdic
Modalitat C. Orientació a l’alumnat amb talents singulars i necessitats educatives específiques
Modalitat D. Grups interactius per a la creació de comunitat
Modalitat E. Creació d’activitats i material educatiu de reforç

El curs 20-21 l’Escola La Pau ha participat en el POEFA, sent seleccionada al presentar el projecte “L’èxit i l’equitat a l’Escola La Pau”.

Aquest projecte respon a la forta motivació del claustre de l’Escola per oferir als seus alumnes el millor a nivell educatiu i humà, amb la creació de situacions educatives riques i competencials.

Les activitats que hem escollit i que realitzarem al llarg del curs són:

Modalitat A: Programació STEAM de 3r a 6è, conta contes i obres de teatre per a tots els alumnes.

Modalitat B: Reduir el cost de les colònies pels alumnes de Primària.

Modalitat D: Xerrades amb alumnes de 5è i 6è i les seves famílies sobre diversos temes (xarxes socials, sexualitat…).

Modalitat E: Comprar materials educatius de reforç per al període de vacances d’estiu per alumnes de Primària.