Història

L’Escola Lanaspa-Giralt de Terrassa és una escola pública d’una línia, situada al centre de Terrassa.

Per la seva ubicació privilegiada, en època de matrícula presenta més demanda de places de les que ofereix. Això és un inconvenient per a les famílies que viuen en l’àrea d’influència i que només disposen d’aquesta escola pública al seu entorn (la resta de centres educatius existents a la zona són concertats).

L’escola va començar en un altre edifici al 1981. Aquest era petit per a la pràctica educativa. Després de diferents propostes, el centre es va traslladar finalment a l’actual edifici: una antiga fàbrica (un vapor) remodelada.

L’edifici, per les seves característiques, no és gaire adient per a escola. Presenta problemes d’espai, d’il·luminació, d’acústiques i de ventilació… entre d’altres. Actualment hi ha una sèrie de propostes per solucionar aquests problemes estructurals.

L’escola té un Projecte de Col·laboració amb l’Escola d’Educació Especial Crespinell, situada al mateix carrer i davant l’Escola Lanaspa-Giralt. Els seus alumnes comparteixen diferents activitats, tallers, jocs, esbarjo, colònies i sortides, entre d’altres. Aquesta estreta relació ens permet normalitzar la diferència entre les persones amb necessitats especials i ens ajuda a crear un clima de tolerància, inclusió, respecte i solidaritat entre els alumnes d’ambdues escoles.

A prop de l’escola hi ha l’Institut Montserrat Roig. És en aquest institut on la majoria del nostre alumnat cursa la Secundària.

En l’entorn proper de l’escola hi ha també: altres centres educatius que ofereixen ESO i Batxillerat, la Biblioteca Central i altres serveis de la ciutat (com ara teatres, cinemes, museus, etc.). Això permet que els alumnes, per realitzar alguns tallers, representacions teatrals o altres activitats, no s’hagin de desplaçar gaire lluny.