Agenda 21

L’Agenda 21 Escolar és un programa promogut per l’Ajuntament de Lleida que vol facilitar la implicació dels centres escolars en l’ambiciós projecte planetari de construir un món més sostenible, començant per la intervenció en el nostre entorn més immediat.

A la nostra escola treballem sota aquests grans eixos:

• Agents mediambientals: els alumnes de 4t, 5è i 6è de l’escola tenen la funció diària de vetllar perque cada residu generat a l’hora del pati es desi al contenidor corresponent. Cada dia una parella realitza una funció pedagògica i de conscienciació a la resta de companys/es.
  • Hort: A educació infantil treballen l’hort mitjançant els tallers setmanals dels divendres. En grups internivells i de forma rotatòria tots els nens i nenes coneixen el funcionament bàsic de l’hort escolar. A educació primària, els alumnes de tercer són els encarregats de fer un projecte a l’hort, amb l’ajuda d’un padrí voluntari familiar d’un alumne, el senyor Francisco, treballant i recollint moltes hortalisses i verdures.
  • Agenda 21: compromisos: a l’escola cada nivell té assignat un compromís relacionat amb la cura del medi ambient i el canvi climàtic.
  • Recollida selectiva de residus al pati: l’escola La Mitjana en col·laboració amb l’institut de La Mitjana hem iniciat una activitat de recollida selectiva a l’hora del pati.