Aprenentatge basat en projectes

El treball per projectes es realitza des de la perspectiva d’un treball respectuós amb els interessos dels infants.

El procés s’inicia des del diàleg i l’escolta de les converses dels nens i les nenes i recollint els seus dubtes i  preguntes, amb la participació activa de tota la comunitat educativa.

El mestre guia el projecte i ajuda els infants a fer-se preguntes sobre el que els envolta. Es tracta d’una perspectiva educativa, una manera d’entendre el món. El treball per projectes ens aporta, no només coneixements, sinó l’aprenentatge d’aquells processos i competències  útils per  la vida. Com organitzar-nos, com cercar informació, com aprendre a aprendre. Amb els projectes ajudem als alumnes a fer-se conscients dels seus aprenentatges i a avaluar-se.

Aquesta manera d’aprendre ens proporciona avantatges com: atendre a la diversitat, respectar els diferents ritmes d’aprenentatge, aprendre a treballar en equip, organitzar-se el seu propi temps i feina.

Els projectes i aprenentatges que els nens i nenes fan els mostren als companys, pares, mares i altres membres de la comunitat educativa afegint  un gran valor i rellevància social a la seva tasca.