P5- SETMANA DEL 12 AL 15 DE MAIG

HOLA NENS I NENES !

ALGUNES DE LES ACTIVITATS D’AQUESTA SETMANA ESTAN RELACIONADES AMB LA FESTA MAJOR DE LLEIDA !

SERÀ LA NOSTRA MANERA PARTICULAR DE CELEBRAR-LA .

AQUESTA SETMANA CAL RETORNAR 4 ACTIVITATS.

P5A ESTER: p5a@escolalamitja.cat

P5B MARTA: p5b@escolalamitjana.cat

US ENVIEM UNA FORTA ABRAÇADA VIRTUAL !

ESTER I MARTA

LECTOESCRIPTURA
  • RECORDA LLEGIR CADA DIA UNA ESTONETA.
  • VOLS SABER CURIOSITATS DEL MARRACO ?

DIS-LI A ALGÚ DE LA TEVA FAMÍLIA QUE T’EXPLIQUI ALGUNES DE LES CURIOSITATS  QUE HI DIU AQUÍ.

ESCRIU 7 FEINES QUE POTS FER PER AJUDAR A CASA:

• RECOLLIR LES JOGUINES…

ENVIA UNA FOTO AL CORREU DE LA TEVA MESTRA. EN AQUESTA ACTIVITAT VALORAREM COM ESCRIUS.

JOCS INTERACTIUS:

FES ELS SEGÜENTS JOCS

LLENGUATGE MATEMÀTIC

VERMUT MATEMÀTIC DE FESTA MAJOR

PREPARA UN VERMUT MATEMÀTIC FENT UNA SÈRIE EN UNA BROQUETA O EN UNA SAFATA.

HAS DE SEGUIR AQUEST PATRÓ:

2-1-3-2-1-3….

exemple: 2 olives,1 tros de formatge, 3 escopinyes

Prepara els ingredients i pensa com vols fer la sèrie, quin serà l’ingredient que n’hi haurà més ? si la sèrie tingués 8 coses, quina seria la última? comprova-ho.

Inventa altres sèries per fer el vermut matemàtic.

ENVIA UNA FOTO DEL VERMUT MATEMÀTIC. EN AQUESTA ACTIVITAT VALOREM SI SAPS FER SÈRIES.

BON PROFIT !

UN JOC DE LA FESTA MAJOR

US ANIMEM A JUGAR A  AQUEST JOC PUBLICAT PER LES EDUCADORES I EDUCADORS DE LES LUDOTEQUES DE LLEIDA.

CÀLCUL MENTAL

RECORDA ANAR PRACTICANT CÀLCUL MENTAL AMB PROBLEMES SEMBLANTS ALS DE LA SETMANA PASSADA.

JUGA I CREA
  • EL GEGANTS DE LA  FESTA MAJOR:

SAPS QUI SÓN EN MARC ANTONI I CLEOPATRA? SÓN UNA PARELLA DE GEGANTS DE LLEIDA I ELS MÉS ANTICS DE CATALUNYA.

DIBUIXA I DISSENYA EL TEU GEGANT, DECIDEIX LA SEVA ALÇADA, PENSA EN LA SEVA CARA, DISFRESSA’L I AFEGEIX-LI COMPLEMENTS, QUAN L’ACABIS ESCRIU EL SEU NOM.

AFEGEIX AL DIBUIX ALTRES PERSONATGES O ELEMENTS DE LA FESTA MAJOR DE LLEIDA, POSA EL TÍTOL I EL NOM DEL QUE DIBUIXES.

ENVIA FOTO DEL DIBUIX AL CORREU DE LA TEVA MESTRA. EN AQUESTA ACTIVITAT VALORAREM SI IDENTIFIQUES ELEMENTS TRADICIONALS DE LA FESTA MAJOR DE LLEIDA, COM DIBUIXES I COM ESCRIUS.

• MIRA I CANTA LA CANÇÓ NO ENS DESDIBUIXEU, I FES UN DIBUIX PER AL “ DIA MUNDIAL DEL MEDI AMBIENT, 5 DE JUNY”  ( CAL RETORNAR-LO DURANT AQUESTA SETMANA )

ENVIA’NS EL DIBUIX DE LA CANÇÓ PER PODER PUBLICAR-LO AL VÍDEO QUE ES PENJARÀ A LA WEB DE L’ESCOLA.

• FEM UN MARRACO !

T’ANIMES A FER UN MARRACO? AQUÍ EN TENS UN EXEMPLE.