HORARI CURS 2021-2022

INFANTIL

  • Matí:   8:50h-12:20h
  • Tarda: 15:00h-16:30h

PRIMÀRIA

  • Matí:      8:45h-12:20h
  • Tarda:   15:00h-16:25h

Imatge del Joan Turu

CLUB DE LECTURA

Des de la Comissió de Biblioteca de l’escola aquest curs hem tornat a iniciar el CLUB DE LECTURA. Aquest any hem introduit canvis que han estat molt ben acollits pels alumnes.

El club de lectura que anteriorment es feia pels alumnes de Cicle Superior (5è i 6è) aquest any s’ha ofert a tot el cicle dels grans (4t, 5è i 6è). És una activitat voluntària que es duu a terme cada quinze dies a l’hora del pati. Els dilluns pels alumnes de 6è, els dimarts pels alumnes de 5è i els dimecres pels alumnes de 4t.

Cada alumne disposa d’un carnet de lectura per als tres trimestres del curs  i d’un talonari amb propostes per fer de la lectura una activitat emocionant. Entre tots hem triat el llibre que llegirem aquest trimestre. A partir d’ara ens retrobarem el dia assignat a cada curs per comentar el llibre i fer altres activitats per esdevenir un/una SUPERLECTOR/A.

Cada trimestre es canviarà de llibre i els/les alumnes podran tornar a decidir si volen continuar l’activitat o altres , que encara no s’havien animat, volen formar part del club de lectura.

Estem molt contents i contentes per la bona rebuda i participació de tots els/les alumnes.

A continuació podeu veure les fotografies dels grups d’alumnes, els llibres triats per aquest trimestre, el carnet lector i el talonari d’activitats.

 

Comissió de Biblioteca


Mobilitat Erasmus+, 5è dia Turquia

Avui hem pogut portar a terme un escenari elaborat mitjançant l’eina SCENARIO TOOL a l’aula del futur MOSAIC.
En primer lloc, hem posat un video per atreure l’atenció dels nens. A partir del que han vist els alumnes han formulat hipòtesi i han decidit sobre quin tema volien investigar i quin seria el seu producte final.
S’han dividit per l’espais en grups de 5 alumnes i han començat a investigar i a preparar les seves creacions.
Finalment, han presentat els seus productes finals a la resta de companys que han resultat ser del més variats i interessants: Un teatre, un vídeo amb el croma, un joc d’Scratch, un stop-motion i unes figures animades mitjançant l’aplicació animaker. Per acabar la sessió hem fer un Quizziz amb preguntes sobre el que haviem treballat.
Ha sigut una setmana molt intensa en la que em gaudit força, hem après molt dels nostres amfitrions i tornem amb la maleta carregada d’experiències i idees per aplicar i transmetre a la nostra escola.


Mobilitat Erasmus+, 4t dia Turquia

Avui hem tingut el plaer de presenciar com es porta a terme un escenari a l’aula del futur MOSAIC amb els alumnes de 7è (13 anys). Al llarg del matí han intervingut mestres de diferents disciplines i els alumnes han treballat art, ciències i anglès. Tot el contingut estava englobat en el tema de l’univers.
Després el Regidor d’Educació del Districte de Pursaklar ens ha rebut al seu despatx on hem conversat sobre la situació de l’educació a Turquia i a Catalunya, així com de la possibilitat de que els dos centres segueixin col·laborant i establint lligams entre els alumnes.
Ha sigut un dia molt interessant on hem pogut establir lligams amb els alumnes del centre i aprendre força sobre la seva metodologia.


Mobilitat Erasmus+, 3r dia TURQUIA

Avui dimecres l’institut ha organitzat una formació sobre com crear escenaris per les aules del futur a la que també han assistit docents d’altres centre interessats en aquest projecte. La formació ha anat a càrrec de la Ceyda Ozdemir i del Tunç Erdal membres de l’equip de l’ambaixadora del Future Classroom Lab a Turquia.

Al llarg de la sessió hem après les diferents categories d’activitats així com les seves característiques i alguns exemples. Un cop acabada la presentació ens hem ficat per parelles i hem començat a elaborar el nostre propi escenari.

Durant la formació ens ha visitat el Regidor d’Educació del Districte de Pursaklar. S’ha interessat molt per la feina que estavem fent i ens ha convidat a visitar-lo demà al seu despatx per poder parlar sobre el nostre projecte Erasmus i com treballem a l’escola.

Ha estat un dia molt enriquidor en el que hem après moltes coses.


Mobilitat Erasmus+, 2n dia TURQUIA

Avui dimarts hem visitat la Direcció general de tecnologies educatives i de la innovació on hem tingut el plaer de conèixer l’ambaixadora d’Aules del Futur a la República de Turquia, i el seu equip de treball.
Hem assistit a una formació sobre els diferents projectes que es duen a terme al país, i més concretament sobre el d’Aules del Futur i del projecte NOVIGADO. La formació ha estat molt interessant i profitosa.
Més tard, hem visitat l’EBA, els estudis de gravació del canal de televisió educatiu del país. Ens han explicat com funciona l’EBA i hem assistit a una gravació en directe d’una classe de llengua.
També ens han mostrat les instal·lacions de la ràdio mentre gravaven un programa educatiu en directe.
Ha estat un dia molt interessant i profitós.


Mobilitat Erasmus+, 1r dia TURQUIA

Avui dilluns hem iniciat el primer Job Shadowing del nostre projecte Erasmus+ KA1 sobre Aules del Futur.

El Joan Carles, de 3rB, i l’Ana, de 4tB, ens hem desplaçat fins a la ciutat d’Ankara, a Turquia per visitar l’institut Pursaklar Feride Bekçioğlu Ortaokulu. Al centre s’han interessat molt per conèixer com treballem a l’escola La Mitjana i quines metodologies utilitzem. Després ens han ensenyat la seva Aula del Futur, la segona aula d’aquest tipus a tota Turquia. A continuació, ens han fet una formació molt interessant sobre com funciona cada zona de l’aula del futur i quines metodologies utilitzen en elles. Hem pogut veure imatges dels alumnes treballant en diferents projectes i el material del que disposen. Els mestres i els alumnes de l’institut estaven molt contents de rebre’ns i han estat molt hospitalaris.

Hem après moltes coses i hem intercanviat experiències!


Comencen les mobilitats del nostre projecte Erasmus+ KA1 INNLES sobre l’aula del futur.

Aquesta setmana hem estat ultimant els detalls per començar les mobilitats del nostre projecte Erasmus+ KA1 sobre aules del futur-FCL. Les mobilitats que estan planificades en el nostre projecte son: 4 job shadowings a centres educatius de Turquia, Itàlia, França i Portugal i 2 cursos sobre Future Classroom Lab a Brussel·les.

La primera de les mobilitats és un job shadowing (aprenentatge per observació) a un institut en Ankara, Turquia. Dos mestres de l’escola viatjaran per conèixer i aprendre sobre el disseny, organització i gestió de l’aula del futur que ja tenen en funcionament els nostres socis de Turquia. Prèviament, hem intercanviat informació, s’ha realitzat una presentació al claustre amb els objectius de la visita i també una videoconferència amb l’equip impulsor turc per informar-nos de les activitats que tenen planificades en aquest job shadowing. Agraïm l’ajuda i l’interès que han mostrat en participar en el nostre projecte.


This week we have been finalizing the details to start our Erasmus + KA1 project mobilities about 
Future Classroom Lab. The mobilities planned in our project are: 4 job shadowings in schools in Turkey, Italy, 
France and Portugal and 2 courses about Future Classroom Lab in Brussels.
The first of the mobilities is a job shadowing (learning by observation) at an institute in Ankara, Turkey. 
Two teachers of ourschool will travel to learn about the design, organization and management of 
the Future Classroom Lab that our partners in Turkey are already using. Previously, we exchanged information, 
a presentation was made in the cloister with the objectives of the visit and also a video conference with the
Turkish driving team to inform us of the activities they have planned in this job shadowing. We appreciate the 
help and interest they have shown in participating in our project.
 

Farem crispetes?

Ha arribat el dia de recollir el panís que teníem plantat al nostre hort, ha arribat el dia de fer crispetes.

Després d’uns mesos de creixement i fent cas al nostre expert de l’hort, el senyor Emili, avui hem anat a recollir el panís. Hem pogut observar tot el procés de creixement al llarg d’aquests mesos, i ara per fi és l’hora de poder menjar. Posteriorment hem repartit entre els cursos de quart i sisè, ara només cal desgranar el panís de la panotxa.

Un cop acabada la plantació de panís, cal començar de nou el treball i cultiu del nostre estimat hort. Els alumnes de segon s’encarregaran aquest any de plantar enciams, alls i cebes i també faves.

M' agrada cuinar: CRISPETES (DOLCES O SALADES)

 


Educació física a primària!

Benvolgudes famílies,

des del departament d’educació física informem de les normes i funcionament de les classes d’EF a primària.

Malauradament continuem dins de la pandèmia i per tant cal adaptar-nos a les instruccions marcades pel departament d’educació i el departament de salut.

Per tant:

  • portar el xandall de l’escola (recomanable) o roba esportiva.
  • sense mascareta en el mateix grup bombolla a l’aire lliure.
  • mascareta si coincidim amb alguna classe de l’escola o de l’institut.
  • encara no ens podem canviar als vestidors.
  • cal portar una ampolla d’aigua per tal d’hidratar-se.
  • millor portar una bosseta per guardar la mascareta quan fem esport.

Desitjar-vos un bon any esportiu i ple de moviment!!

Francesc i Ramon.

 


NOVA UBICACIÓ DE LA BIBLIOTECA ESCOLAR

Aquest curs la nostra biblioteca escolar de primària ha canviat d’ubicació.

Com ja sabeu, aquest estiu el projecte presentat per l’escola “INNLES- Future Classroom Lab” ha estat seleccionat. Un dels objectius d’aquest projecte es optimitzar els espais educatius del centre transformant-los en espais d’aprenentatges seguint la línia metodológica de les Aules del futur. Per aixó l’espai de l’antiga biblioteca ha canviat bastant, ara s’ha convertit en un Aula del Futur. En aquesta aula estan les prestatgeries dels llibres de coneixements per a que els alumnes puguin consultar la informació necessaria per quan estiguin treballant algún projecte.

Al primer pis dins d’un aula hem creat un petit espai pels llibres dels alumnes de primer i segon de primària.

Al segon pis, al passadís, hem col.locat les prestatgeries dels llibres de tercer, quart, cinquè i sisè de primària. Aquest espai de lectura és molt acollidor i de fácil accés als alumnes als llibres de lectura.

Comissió de la Biblioteca.