LES MASCOTES DE SEGON A PARTIR DEL DIÀLEG A LES ASSEMBLEES

L’assemblea a les aules de Cicle Inicial, es converteix en un instrument de diàleg, de presa de decisió, d’acció participativa de tots els alumnes i de l’organització de l’espai. Permet decidir entre tothom la ruta a seguir i propicia que el mestre crei situacions d’aprenentatge a partir dels interessos i de les necessitats del grup.

Cada dilluns a la tarda a les dues aules de 2n els nens i nenes s’asseuen en rotllana i perfilen les accions a desenvolupar durant un període de temps. Observen les necessitats de l’aula, detecten les mancances i donen propostes per tal de poder-ho tirar endavant.

Durant aquests sessions es van crear les dues mascotes de l’aula: En Màrius Espaguetis i la Xispa Silenciu.

En Màrius Espaguetis ens ajuda a recordar alguna de les normes.Té els ulls molt grans perquè pugui observar tot el que passa a la classe i poder aprendre. Té les orelles enormes per poder escoltar i aprendre tot el que passa a l’aula. El seu bigotis i el seu nas són per fer pessigolles a la gent que està trista. Porta una gorra vermell i uns cabells semblants a espaguetis. També porta una bata llarguíssima  i un pinzell perquè es considera artista.

La Xispa Silenciu és la mascota de 2n B, és una femella i l’hem feta amb paper de diari, pintura, cartró i fusta.

-Té el cap gran per fer bones preguntes.

-Uns ulls grossos per estar ben desperts a tot el que ens envolta i una boca petita per parlar fluixet.

-Uns braços ben llargs per abraçar i unes mans per compartir.

Porta un vestit vermell preciós i ara li farem unes butxaques i una cremallera per poder guardar els records bonics, les paraules dolces i per deixar que marxin totes les pors.

MARIUS ESPAGUETIS                                                                                              LA  XISPA SILENCIU

Imagen 002

Imagen 001

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *