TUTORS DE TRAÇ

Des de fa dues setmanes els alumnes de P5 i de 2n de l’escola hem iniciat el nostre projecte de tutors de traç on els alumnes de 2n ensenyen als de P5 a fer el traç de les lletres amb lletra lligada.

Dividim cada sessió en 4 tasques. Primer de tot els alumnes de 2n llegeixen als de P5 un conte on els personatges protagonistes són creats a partir de les lletres que treballarem, per exemple: de la a l’àguila i l’ase; de la o l’ós, de la c el cargol i la cabra,… Aquests contes han estat prèviament inventats i treballats pels alumnes de 2n a la seva aula. Després de la lectura fan alguna preguntes per comprovar si els alumnes de P5 han entès la història i si no és així poder repassar l’aventura.

Tot seguit agafen pissarretes i guixos i els alumnes de 2n presenten als de P5 les lletres de la setmana fent-les ja amb el traç de lletra lligada. Dediquen una bona estona a fer les lletres amb el guix, a resseguir les lletres que els alumnes de 2n primer fan amb puntets, a intentar-les fer sols,… una gran aventura ja que per alguns fer aquest nou traç resulta ben complicat.

A continuació agafar el quadern de P5 on enganxen el conte que s’ha llegit i els alumnes de P5 amb llapis fan el traç de les lletres que han estat fent a la pissarra. Cal que ho facin ells sols amb la supervisió, ajuda i suggerències dels tutors de 2n.

Per acabar poden escollir una de les lletres treballades i disfressar-la del personatge del conte. Una “d” disfressada de drac, una “g” de gat o una “q” de quad. Queden unes lletres realment divertides i les parelles d’alumnes s’ho passen d’allò més bé.

A final de curs els resultats veureu que seran fantàstics i l’amistat que s’hagi creat entre els alumnes de les dues classes ja serà un record per sempre.

Esperem que gaudiu del projecte tal i com el gaudim nosaltres. De tant en tant us anirem posant fotografies a les pàgines de cada curs perquè aneu observant els progressos.