CARTA DE L’ESCRIPTORA SÍLVIA ROMERO

Adjuntem l’escrit que ens ha enviat l’escriptora Sílvia Romero, després de fer els tallers per celebrar la diada de Sant Jordi.
Tallers a l’escola Josep Gras (Sant Llorenç Savall)

El passat divendres 21 d’abril, dins el marc d’activitats per celebrar el Sant Jordi, vaig impartir un parell de tallers literaris a l’escola Josep Gras de Sant Llorenç Savall. I el primer que em cal dir és que em vaig sentir molt ben rebuda i acollida, tant per part del professorat com per part de l’alumnat.

La primera sessió anava dirigida al grup d’alumnes de 1r, 2n i 3r curs. Amb ells, després de llegir i representar un conte narrat en forma de poema, vam començar a treballar l’escriptura d’un altre conte. Primer, i entre tots, vam decidir el personatge. En segon lloc vam pensar què li podia passar a aquest personatge per tal d’explicar la seva història. I d’aquesta manera, pas a pas i amb la participació de tothom, vam fer l’esborrany del conte que després ells redactaran i il·lustraran. I ja tinc ganes de llegir-lo i de veure’l! Perquè totes les idees que van aportar eren enginyoses i plenes d’una meravellosa fantasia i imaginació.

La segona sessió anava dirigida al grup d’alumnes de 4t, 5è i 6è. En aquest cas el grup estava més encuriosit pel procés d’edició d’un llibre que pel procés creatiu d’una història, i la trobada va servir per indicar els passos que cal fer per editar un llibre des del moment en què aquest entra en una editorial. Això va permetre repassar els diversos professionals que hi intervenen, a més de l’editor: corrector, dissenyador gràfic, impressor… I tot plegat es va enriquir amb les preguntes que plantejaven els alumnes, sempre ben interessants.

Gràcies, escola Josep Gras, per la càlida estada que vaig viure entre vosaltres i pel devessall d’imaginació, inventiva i curiositat que em vau regalar.

Sílvia Romero
Escriptora