BENVINGUDES FAMÍLIES!!

Hola famílies de l’Escola Josep Gras,
La Junta de l’AMPA us volem donar la benvinguda a aquest nou curs 2018/19.


A l’assemblea de fi de curs del passat 15 de juny del 2018, es van aprovar (entre altres temes) la quota de material per aquest curs i la sessió de la gestió a l’empresa Más&Gil, recordeu que qualsevol dubte sobre les quotes de material o servei del menjador, us podeu adreçar a través del correu electrònic secreampa@hotmail.com

Us adjuntem a continuació, l’acta de l’assemblea del passat 15 de juny del 2018.

Atentament,

Cristina Font

Secretària de la Junta de l’AMPA.

ACTA  DE L’ASSEMBLEA DE FINAL DE CURS DE l’AMPA DE L’ESCOLA JOSEP GRAS

DATA i HORA: 15 de Juny del 2018 a les 19:30h

LLOC: Casa de cultura

ASSISTENTS: 7

ORDRE DEL DIA:

  1. Benvinguda i valoració general del curs.
  2. Aprovació de la quota de material i llibres socialitzats i aprovació dels preus dels serveis que gestiona l’AMPA.
  3. Informació de les millores del servei de menjador.
  4. Informació de l’estat del projecte Pati.
  5. Presentació balanç econòmic 3er Trimestre.
  6. Torn obert de paraules.

 

DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ:

 

  1. Comença en Jordi la reunió, donant la benvinguda als assistents i tot seguit explica els objectius que s’havia plantejat aquest curs la Junta de l’AMPA, tot i que el nombre dels membres continua sent molt reduït, s’agraeix moltíssim la feina feta per a les noves integrants d’aquest curs, sobretot amb l’organització i tasques relacionades amb la comissió de festes.

S’ha vetllat per la millora i el bon funcionament dels serveis oferts.

S’han dut a terme reunions a tres bandes entre AMPA, Escola i Ajuntament, sobre els temes de Projecte Pati i Menjador.

La proposta de fer un butlletí informatiu cada trimestre, no s’ha pogut realitzar per manca de temps i personal.

Aquest curs també es va fer una revisió de l’estat dels ordenadors de l’escola per als alumnes, s’ha detectat que n’hi ha que ja comencen a necessitar petites reparacions que ha pogut fer el Jordi de manera voluntària, però es preveu que per als propers cursos s’ha de fer una inversió per a renovar dit material informàtic. Els motius pels quals es preveu apujar la quota de material.

 

  1. Per al proper curs hi hauran 161 alumnes a l’escola (pendent d’actualitzar), es proposa d’augmentar la quota de material i llibres, els motius són:
  • Regularitzar els preus conforme l’augment de l’IPC dels últims anys
  • Renovació del material informàtic.
  • Sustentar el deute que generen els impagats.

 

 

L’increment seria de 14 euros anuals, per tant quedaria una quota per al primer alumne de 140€ més els 10 de l’AMPA total 150 €, aplicant els descomptes corresponents a les famílies monoparentals, nombroses, al segon i tercer fill escolaritzats. S’aprova per unanimitat.

Les tarifes dels  serveis d’acollida (4€ dia) , menjador (segons regula la llei des de la Generalitat) es mantenen igual. S’aprova per unanimitat.

Pel que fa a les extraescolars,  es manté la quota de 16€, però es comunicarà a l’inici de  les matricules que s’efectuaran els cobraments a l’inici de cada  trimestre, sent un compromís d’assistència i/ó cobertura econòmica de dita durada, per garantir  la despesa que genera  el monitoratge. S’aprova per unanimitat.

 

  1. Les extraescolars que oferim per aquest proper curs seran:
  • Teatre
  • Hockey sobre Patins (petits)
  • Rítmica
  • Anglès

Es mantindrà la iniciativa de qui vulgui ofertar extraescolars en format càpsules serà benvingut/da. S’aprova per unanimitat.

 

  1. S’ha continuat treballant per a la continuïtat dels nens amb la mateixa línia pedagògica de l’escola, ha entrat una persona de reforç diari, per part de l’ajuntament, per millorar l’atenció que poden rebre de part de les monitores i les condicions d’higiene diària del servei. S’ha continuat amb les millores de l’espai i materials de joc i descans.

L’ajuntament va retirar material de la cuina que estava en desús, però falta de treure la campana extractora i la neteja a fons, tal i com vàrem acordar.

Proposem una nova incorporació d’un monitor/ra estudiant en pràctiques per al proper curs. S’aprova per unanimitat.

 

  1. Per el que fa al projecte pati, informem de que aquest curs s’ha continuat amb l’enjardinament de la zona infantil, el túnel de salzes, la construcció de la bassa, la remodelació del sorral i la construcció d’un espai de joc circular, aquesta fase nº 3 ha costat 1400€. L’assistència per part de les famílies a la comissió del projecte es molt reduïda, tan sols dues famílies, igualment es comenta que no s’ha tingut prou en compte la opció de vot per part de les famílies i la precipitació novament per part d’algunes actuacions, com per exemple la bassa. Es debat i es valora de fer o no el pagament dels 1400€, es decideix finalment, per unanimitat, de fer el pagament per part de l’AMPA amb la condició d’aturar el projecte pati per al proper curs fins que no s’hagin arribat a nous acords amb la nova direcció de l’escola. Es parla també del manteniment del pati i les competències que hauria d’assumir l’ajuntament i les indicacions que hauria de rebre el conserge o personal de manteniment.
  2. Es presenta l’esbós del balanç del curs, tot i que encara no es pot tancar fins que no acabi el Casal d’estiu. En Jordi també explica de que es va fer una modificació del conveni per a rebre les partides econòmiques subvencionades de l’ajuntament per cobrir una part de les despeses dels serveis oferts, encara estem pendents de liquidar un import que correspon a les beques dels usuaris del servei de menjador, aquest curs tenim un percentatge força alt de nens becats. Pel que fa al renting, ja es va acabar el contracte amb l’empresa de l’antiga fotocopiadora, ara està pendent de que la vinguin a buscar.

 

  1. Al torn obert de paraules, aprofitant que una de les famílies presents es regidora de l’ajuntament, es comenta que es va sol·licitar per part de l’AMPA una millora de la seguretat vial als voltants de l’escola i itineraris escolars, s’exposa de que estan sol·licitades dites millores però que degut a els canvis polítics, retallades de pressupostos als Ajuntaments, etc. Encara no s’ha pogut fer tots els canvis en la seva totalitat.

El Jordi també explica com va anar a una reunió que va assistir de la FAPAC. Com a dada rellevant es que en termes generals sols hi ha un 5% de participació per el que fa a les famílies a  l’AMPA i      que hauria de ser com a finalitat d’una Junta de l’AMPA, l’excel·lència en la educació en primer lloc i en segon la gestió dels serveis, però que en general els membres d’una junta es desgasten per a les tasques administratives i la falta de participació.

 

Es tanca la sessió a les 21,30 h.

 

 

Cristina Font, secretària de la Junta de l’AMPA:

 

 

 

 

 

 

 

Sant Llorenç Savall, a 15 de Juny de 2017.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>