Acte públic “Escola inclusiva, menjadors inclusius”

Hola families de l’escola Josep Gras,

El passat 17 d’Octubre, dues membres de la Junta de l’AMPA, la Laura Jordan i jo mateixa la Cristina Font, vàrem anar a l’acte públic que la FAPAC va organitzar al Centre Cívic Can Deu de Barcelona.

L ’objectiu d’aquest acte “Escola inclusiva, menjadors inclusius: exigim el dret a menjador sense exclusions” era conèixer de prop aquesta situació a partir del testimoniatge de les mateixes famílies que ho pateixen i debatre amb les entitats implicades sobre la necessitat de resoldre aquest tipus de vulneracions de drets a les escoles públiques catalanes.

Es va fer una taula rodona amb:

• Belén Tascón, presidenta de la FaPaC.
  • Lidón Gasull, advocada i directora tècnica de la FaPaC.
  • Carme Fernández Oliva, psicòloga i directora de la Fundació Gerard

Primer varen projectar un vídeo amb el recull del testimoni de diferents famílies que pateixen aquesta situació, llavors ens explicaren com està ara mateix la situació del nou Decret de menjador escolar, en que, el Departament d’Ensenyament  s’oblida de garantir accés de l’alumnat amb Necessitats Educatives Específiques (NEE). Això vol dir que aquests infants, tot i tenir dret a gaudir d’aquest servei com a qualsevol altre escolar, seguiran sense poder dinar a l’escola perquè l’Administració pública no preveu destinar recursos per contractar els professionals en educació especial que els han d’atendre durant el temps de menjador als centres educatius ordinaris.

Aquesta situació demostra que el Departament d’Ensenyament vulnera la normativa vigent sobre educació inclusiva, que obliga a escolaritzar a l’alumnat amb NEE als centres ordinaris i garantir la prestació del servei de menjador, i és responsable de la vulneració dels drets fonamentals d’aquest alumnat al expulsar-los del sistema educatiu públic

Desde la junta de l’AMPA volem crear una comissió de seguiment i acció devant d’aquesta situació, ja que la nostra escola acull un percentatge força elevat d’aquests alumnes amb necessitats educatives específiques i creiem que tenim que donar el nostre suport i acció, de moment ja ens hem posat en contacte amb l’Ajuntament i a partir del mes de Gener podrem tenir a una persona especialitzada, gràcies a una partida pressupostaria específica per part de dit Ajuntament de Sant Llorenç Savall. Teniu més informació a l’acta de l’assemblea de l’AMPA del passat 15 d’Octubre, penjada en aquest blog. Us adjuntem un enllaç al audiovisual de la FAPAC emmarcat en la campanya “Escola inclusiva, menjadors inclusius: exigim el dret a menjador sense exclusions”.

Si en voleu més informació no dubteu en posar-vos en contacte a través del mail ampajosepgras@gmail.com

Sense mes, salutacions

Cristina Font.

Secretària de la Junta de l’AMPA