Les nostres obres literàries de Sant Jordi – Jocs Florals

Els Jocs Florals són certàmens literaris que ajuden a promoure un ús cohesionador d’una llengua. Per primer cop es van fer, l’any 1323, a Tolosa de Llenguadoc.

Com cada any, per Sant Jordi, tot l’alumnat del Joan Llongueras ha treballat l’escriptura d’un text literari. En el cas d’infantil i cicle inicial han fet contes cooperatius amb la participació de tots els nens i les nenes. Han fet unes fantàstiques obres.

Als nens i nenes els agrada escriure i dibuixar sense límits d’espai, per aquest motiu, durant la Diada de Sant Jordi hem destinat temps  per escriure paraules acompanyades de grans il·lustracions. És una manera d’escriure sortint del mètode tradicional de fitxes, on ells i elles ho veuen com una activitat divertida i de joc.

En aquest enllaç podreu veure el llibre de l’obra que han creat els nens i les nenes d’educació infantil.

En el cas de cicle inicial, els nens i nenes de primer han escollit fer un conte il·lustrat relacionat amb el nom de la classe que, a la vegada, és el projecte que han estat treballant. A segon, en canvi, han fet una auca molt original. Podeu veure ambdues obres en el següent enllaç.

En el cas de cicle mitjà i superior hem fet un certàmen literari. Cada nen i nena ha presentat un text i l’han entregat dins un sobre tancat i sota un pseudònim que només cadascú coneix. Aquests textos han estat llegits per un jurat i que ha escollit els textos guanyadors.