Comença la setmana cultural

Una setmana al curs, l’escola es vesteix de gala i sota un mateix tema els alumnes i els mestres treballen per aprendre més enllà dels llibres de text. La curiositat dels alumnes és la que marca el ritme d’aquesta setmana especial que conclou amb la Rua del Rei Carnestoltes on tota la comunitat educativa està convidada a passar una jornada festiva en l’àmbit escolar.

Durant la setmana cultural tot el centre treballa un projecte interdisciplinari de caire competencial. És una setmana de treball diferent i del què estem realment satisfets per la incidència que té sobre alguns dels objectius fonamentals que tenim  com escola, millora dels resultats educatius de l’alumnat i la millora de la cohesió social.

El treball interdisciplinari i competencial dels projectes, faciliten la millora dels resultats educatius dels alumnes.

La consecució de la millora de la cohesió social i la implicació de les famílies, es veu enfortida a partir de les activitats intercicles que es realitzen durant la setmana, els treballs en equip, les sortides…

El primer que es fa és seleccionar l’eix transversal sobre la que girarà la Setmana Cultural. Enguany serà el mar de Badalona.

Aquests projectes segueixen les següents premisses:

– El treball a través de les diferents àrees.

– L’alumnat com a protagonista del desenvolupament del projecte i del seu aprenentatge.

– Foment del treball en equip, el treball cooperatiu.

– Realització d’activitats intercicles.

– Participació de les famílies en el procés d’aprenentatge dels seus fills/es.

L’observació, formulació d’hipòtesis, l’experimentació, la manipulació, la curiositat, l’aprenentatge significatiu, l’aprendre a aprendre, el treball en equip,…, són les premisses que guien el treball a desenvolupar durant aquella setmana.

A través de sortides, tallers, activitats a l’aula, manualitats, activitats físiques, activitats intercicles, els alumnes s’endinsen en el seu propi aprenentatge del que esdevenen veritables protagonistes amb la intervenció de les famílies en alguna de les activitats programades.

El divendres per la tarda la setmana escolar pròpiament dita conclou amb una activitat conjunta de tots els alumnes del centre relacionada amb l’eix transversal treballat. Tot plegat, serveix per posar el punt i final a aquesta setmana especial dintre de l’horari escolar.

Esperem que, a casa, us arribi la mateixa il·lusió i passió que, els i les docents de l’Escola Joan Llongueras estem preparant aquesta setmana.

Aneu seguint les novetats al web… serà una setmana interessant!