A 3r construïm edificis

Els alumnes de 3r de l’escola, ens hem convertit en arquitectes a l’àrea d’Arts and Crafts. Dissenyant la nostra ciutat, aprenem els noms dels edificis (buildings) en anglès. A més la nostra ciutat és sostenible, ja que l’hem construïda amb materials reciclats. I el millor… Llegeix més»

Maneres de treballar

Al cicle d’Educació Infantil treballem d’una manera vivencial els aprenentatges. Aprofitem qualsevol activitat que succeeix a l’escola per relacionar-ho amb continguts que treballem a l’aula. Aquí teniu un petit recull de fotos del treball que vam fer amb la fruita que ens porten al centre… Llegeix més»

Què moc quan em moc?

Els i les alumnes de segon han observat, experimentat, construït, buscat, … per respondre el repte “Què moc quan em moc?”.
En un principi, la pregunta semblava fàcil, però, van haver de treballar molt per respondre, ja no només a aquesta pregunta, sinó a totes aquelles… Llegeix més»

Rua de Carnaval

Sota el lema, “El nostre planeta, és el nostre futur”, avui hem fet la rua pels carrers del voltant de l’escola, tot manifestant la necessitat de conscienciar i prendre accions per a a la cura del medi ambient.

 

Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la ciència

El passat 11 de febrer dues investigadores del CREAF (Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals) van venir a l’escola Josep Manuel Peramàs per compartir el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència amb les i els alumnes de cicle superior.

L’aliança Magnet ens ha permès gaudir d’un dia on l’Elena i la Laura ens han explicat i ensenyat la seva feina, descobrint l’impressionant paper de les dones i les nenes en la ciència.

També ens han ajudat a resoldre els dubtes que teníem davant el repte que ens hem proposat: “Què fem amb aquelles joguines que ja no volem?”

“Estan contaminats els medis en els quals treballeu?”, “Quins són els residus que més trobeu?”, “Quina quantitat de plàstic hi ha?”, “Des de ben petits, tots i totes som investigadors i investigadores?”, “Qui decideix si hi ha jocs per nens i jocs per nenes?”. són algunes de les preguntes que van sorgir durant la xerrada.

Amb molta il·lusió, es van compartir opinions i es va posar de relleu la necessitat de reflexió i respecte davant el medi que ens envolta, així com la importància de valorar el treball científic sense estereotips.