Invents de Maria Montessori

Aquest trimestre, els i les alumnes de 6è de primària hem treballat el mètode Montessori. Maria Montessori va ser una metgessa, mestra i pedagoga italiana.

Com que aquest curs no hem pogut ser padrins de lectura, es va decidir fer un material Montessori per regalar-lo als més petits, i d’aquesta manera els hi hem deixat un record molt bonic.

L’objectiu final d’aquest treball era presentar el material elaborat als xiquets i xiquetes d’infantil (P3, P4 i P5).

Primer de tot, vam començar a treballar la biografia de Maria Montessori fent diverses activitats. En l’àrea de llengua castellana vam conèixer els símbols de la gramàtica de Montessori.

Davant la proposta de fer un material per als alumnes d’infantil, vam buscar materials per internet, per a agafar idees i poder fer-los nosaltres.

Aquests material que hem fet serveixen per aprendre els colors, les lletres, les figures geomètriques,  a distribuir, sumar, restar, per treballar la motricitat, materials per relaxar-se, etc.

Per fer aquests materials hem utilitzat cinta de doble cara, cartolines, palets de fusta, pintura, fustes, boletes de colors, cartrons i altres materials reutilitzats.

Cada alumne ha creat el seu material Montessori i un powerpoint fent una xicoteta explicació per fer l’exposició.

Els últims dies del trimestre, hem anat a les classes d’infantil per fer l’exposició del material que hem preparat. Ha estat un dia molt especial, ja que era la primera vegada que explicàvem com s’utilitzen aquests materials. Els xiquets i xiquetes d’infantil estaven sentats i mentre exposàvem ens miraven amb molta atenció. Després de fer les exposicions hem jugat amb ells i ens ho hem passat molt bé.

Ismael, Sara, Raul, Asma, Noor, Juan Carlos

Podeu veure les fotos a: https://photos.app.goo.gl/vyP34FmKg26Q1Bp46