TREBALLEM AMB PARELLES

A la comunitat dels petits ens agrada molt aprendre amb els companys i companyes de la classe i, per aquest motiu, hem dedicat algunes sessions del treball de la lectura i escriptura a treballar amb parelles. D’aquest recurs pedagògic se’n diu “aprenentatge entre iguals”.
L’aprenentatge entre iguals consisteix en la creació de parelles d’alumnes que poden ser de la mateixa edat o bé d’edats diferents, amb una relació asimètrica (un adopta el rol de padrí i l’altre el rol de fillol), amb un objectiu comú, conegut i compartit, que s’assoleix a través de l’establiment d’unes activitats planificades per les mestres.
Amb aquest tipus de dinàmiques, l’alumnat desenvolupa la seva capacitat d’empatia, augmenta la seva satisfacció, autoestima i confiança en un mateix i en els altres. L’aprenentatge adquireix un valor afegit a nivell emocional pel vincle que s’estableix entre els participants i es fomenta la capacitat de cooperació entre l’alumnat.
Us deixem unes fotos.