FEM EL NOSTRE ABECEDARI

Els i les alumnes de cicle inicial hem renovat i hem fet el nostre propi abecedari d’aula!

Primer de tot, ens vam mirar el que ja teníem a l’aula i vam veure que hi havia lletra d’impremta i de pal. Vam dir que el nostre ens agradaria que a més a més tingués lletra lligada.

Vam cantar i ballar la cançó de l’Abecedari de la Dàmaris Gelabert, que bé que ens el sabem ara!

A la pissarra vam escriure les lletres de l’abecedari i vam acordar que escriuríem una paraula per a cada lletra. Vam estar d’acord que nosaltres podríem sortir a l’abecedari i que també hi podrien sortir els nostres germans. Els germans que venen a la nostra escola els vam anar a demanar per fer-nos la foto junts i els germans més petits o més grans que no hi ha al nostre centre vam enviar un àudio a les famílies per demanar-los una foto.

De les lletres que no coneixíem cap paraula que hi comencés, les vam buscar al diccionari.

Amb fulls en brut, vam escriure totes les lletres de l’abecedari i el nom o noms que correspondrien a cada lletra. Des de l’ordinador vam començar a passar a net cada una de les lletres i hi vam adjuntar les fotografies que havíem fet i les imatges que haviem buscat a internet.

Amb lletres de foam vam fer diferents jocs i activitats de l’abecedari i de lectura i escriptura.

Quan ja vam tenir l’abecedari imprès, vam fer alguns jocs a l’aula i llavors ja el vam penjar. Ja penjat, vam enviar àudios a les famílies, als alumnes de la nostra escola i als alumnes de la llar d’infants per convidar-los a veure el nostre abecedari i poder-los explicar tot el procés d’elaboració.

Gràcies per venir-lo a veure!

ABECEDARI CI