Cal Vidal

La Comunitat de Mitjans i Grans A hem anat a fer una visita teatralitzada a la colònia Vidal, a Puig-reig.

Havent esmorzat ens han demanat que entréssim al teatre de la colònia on ens han projectat un vídeo explicant com era la colònia als seus inicis, com va ser al llarg dels anys que va ser activa i com és ara. Hem escoltat la veu de persones que hi van viure i hi van treballar i el canvi que els va suposar passar de viure al camp i poder arribar a la colònia.

Seguidament ha arribat el Sendo, un “habitant de la colònia”, que ens ha traslladat a l’any 1901 i també ha fet el paral·lelisme a l’any 1940. Ens ha acompanyat a endinsar-nos a la vida d’aquella època. Hem visitat les instal·lacions que hi ha: escola, habitatge, safareig, dutxes comunitàries, caixa d’estalvis, peixateria, biblioteca, fàbrica… i hem vist les diferències entre homes i dones d’aquell període i les diferències de com era l’escola abans i de com és ara. Havent dinat hem anat a veure l’estació de tren.

Ha sigut una visita molt interessant on hem après moltes coses sobre l’inici de l’època contemporània a la nostra comarca, com aprofitaven l’aigua com a font d’energia, la màquina de vapor i la maquinària tèxtil que hi havia i com es transformava el cotó en fil. Cliqueu aquí per veure-ho!

Volem donar les gràcies a les famílies que ens han portat i recollit amb els seus cotxes. Moltes, moltes gràcies famílies!